Jordanie

Ik ben 2 maanden in Jordanie geweest in de zomer van 2010. Ik heb daar parttime Arabisch gestudeerd vaan de Zarqa Private University, heel erg leuk! Maar soms ook wel moeilijk. Ik verbleef in een hotel in Amman en heb veel excursies gedaan. Ik ben alleen naar Jordanie gegaan en dat ging prima, het is een veilig land en de mensen zijn erg behulpzaam. Iedereen die meer wil weten over Jordanie, geef maar een seintje!

Hoi!

Ik ben samen met twee vriendinnen van plan deze zomer een maand door Jordanië te trekken. Ik ben opzoek naar iemand die me het een en ander kan tippen en vertellen! Wat waren jou ervaringen? Is het een goed bereisbaar land voor drie jonge meiden en hoe is het openbaar vervoer? Denk je dat een periode van een maand voldoende/te weinig/ te veel is voor een trektocht door Jordanië? Ik brand van de vragen, hoop iets van je te horen:)

Groetjes,
Lieke

Lees dit maar eens:
http://www.wereldwijzer.nl/javomara/blog/3037/jordanie-op-eigen-gelegenheid.html

Hey!

Ik zit er ook aan te denken om ergens in het voorjaar naar Jordanie te gaan! Het lijkt mij zo geweldig mooi! :smiley:

Ik hoor graag verhalen van anderen, ben benieuwd hoe andere die er al geweest zijn de rondreis gemaakt hebben.

  • Is backpacken er goed mogelijk, dus van te voren alleen een vliegticket boeken? (of toch via een reisorganisatie…?)
  • Is goedkoop/betaalbaar vervoer en overnachten mogelijk?
  • Wat is een mooi reisschema voor 3/4 weken? (Wat mag ik niet missen?:))
  • Wat zijn belangrijke dingen waarmee je rekening moet houden?
  • Is het makkelijk om Jordanie met Egypte te combineren? (aan te raden?)

Mensen die er geweest zijn, of er ook heen willen, mogen mij een bericht sturen of hier reageren, het lijkt me leuk om in contact te komen!

Groetjes,
Emma

Dag Emma,