Jordanie

Ik ben 2 maanden in Jordanie geweest in de zomer van 2010. Ik heb daar parttime Arabisch gestudeerd vaan de Zarqa Private University, heel erg leuk! Maar soms ook wel moeilijk. Ik verbleef in een hotel in Amman en heb veel excursies gedaan. Ik ben alleen naar Jordanie gegaan en dat ging prima, het is een veilig land en de mensen zijn erg behulpzaam. Iedereen die meer wil weten over Jordanie, geef maar een seintje!

Hoi!

Ik ben samen met twee vriendinnen van plan deze zomer een maand door Jordanië te trekken. Ik ben opzoek naar iemand die me het een en ander kan tippen en vertellen! Wat waren jou ervaringen? Is het een goed bereisbaar land voor drie jonge meiden en hoe is het openbaar vervoer? Denk je dat een periode van een maand voldoende/te weinig/ te veel is voor een trektocht door Jordanië? Ik brand van de vragen, hoop iets van je te horen:)

Groetjes,
Lieke

Lees dit maar eens:
http://www.wereldwijzer.nl/javomara/blog/3037/jordanie-op-eigen-gelegenheid.html

Hey!

Ik zit er ook aan te denken om ergens in het voorjaar naar Jordanie te gaan! Het lijkt mij zo geweldig mooi! :smiley:

Ik hoor graag verhalen van anderen, ben benieuwd hoe andere die er al geweest zijn de rondreis gemaakt hebben.

  • Is backpacken er goed mogelijk, dus van te voren alleen een vliegticket boeken? (of toch via een reisorganisatie…?)
  • Is goedkoop/betaalbaar vervoer en overnachten mogelijk?
  • Wat is een mooi reisschema voor 3/4 weken? (Wat mag ik niet missen?:))
  • Wat zijn belangrijke dingen waarmee je rekening moet houden?
  • Is het makkelijk om Jordanie met Egypte te combineren? (aan te raden?)

Mensen die er geweest zijn, of er ook heen willen, mogen mij een bericht sturen of hier reageren, het lijkt me leuk om in contact te komen!

Groetjes,
Emma

Dag Emma,

Je kan al het een en ander in mijn reisverslagje lezen. Backpacken gaat prima, wij hebben ook alleen de vlucht geboekt. Je hebt ruim de tijd voor Jordanië, lees ik, dus openbaar vervoer moet geen probleem zijn. Ze werken daar niet met vertrekschema’s, als een bus vol is vertrekt hij. Dus dat is 's morgens waarschijnlijk het snelste. De meeste toeristen rijden met een huurauto dus daar kan je vaak ook wel meeliften. Het land bereis je van zuid naar noord of andersom, dus iedereen komt langs dezelfde spots.
Veel mensen die we tegenkwamen combineerden Jordanië met Egypte of Israel, dat is geen probleem. De vraag is of je (nu) in Egypte wil zijn…
In ieder geval kan je makkelijk vanaf Aqaba de boot naar Egypte nemen.
Jordanie is super gaaf!

Groetjes,

Jacco

hoi! Zou je mij meer kunnen vertellen over je ervaringen aan die universiteit?
Ik ben van plan om in september 2012 voor een half jaar naar jordanie te gaan. Ik wil daar gaan werken en arabisch leren. Ik spreek al een beetje arabisch want ik heb in nederland een jaar les gehad. ook ben ik al 3x in jordanie geweest. iedere keer 2 weken.
Waar heb jij gewoond? hoe was de universiteit? Hoe vaak had je les en met wie?
heb je leuke websites of tips over wonen en werken in jordanie???
Ik ben erg benieuwd! groetjes, wietske