Ik ben in 2008 in Jordanie geweest met een georganiseerde rondreis, ben er wel een paar mensen tegen gekomen die op eigen houtje reisden maar ook niet heel veel. Maar moet er dan wel bij vermelden dat een georganiseerde reis natuurlijk in andere hotels verblijft dan de meeste backpackers.
3 a 4 weken jordanie lijkt mij vorldoende. Ik was er 8 dagen en heb oa, Jerash, petra, wadi rum, mount nebo, Aqaba, de dode zee en nog wat dingen gezien.
Hou er rekening mee dat je in een Moslim land bent, alcohol zal niet overal te krijgen zijn. Vrouwen worden niet altijd even vriendelijk behandeld zoals wij in het westen gewend zijn.
Het word wel een veilig land genoemt maar dat komt ook omdat je (toen) overal politie en leger zag. Op onze reis hadden we een politieagent die de hele reis meeging. Ook als we een ommetje maakten om het hotel.
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen via welke reisorganisatie je bent geweest? En hoe heb je dat ervaren? Hoe was de samenstelling van de groep bijvoorbeeld en de eigen vrije tijd?
Ik ben me er van bewust dat het een moslim land is ja. Ik ben ook niet van plan om in mijn eentje te gaan:)
Ik ben met Fox gegaan. Hotels en bussen waren goed, gids en reisleider ook, maar de samenwerking tussen beide vond ik niet zo goed. Er was ook weinig tijd om zelf in te delen. Alle excursie’s werden in groepsverband gedaan. De leeftijd lag tussen begin 20 en ergens in de 60.
Ik ben later 2 keer met shoestring weg geweest naar andere landen. De gemiddelde leeftijd was daar lager en er was meer vrije tijd. Excursie’s die makkelijk zelf te regelen zijn kun je zelf doen. Zij bieden ook Jordanie & Egypte aan, maar er zijn meer organisaties die die twee landen combineren.
Wil zelf ook in het voorjaar een rondreis in Jordanie doen,maar het is moeilijk om iemand te vinden die mee wil.
Vaak zijn de reizen best duur.,zag bij NRV een mooie van 8 dagen waar je evt. ook nog een aantal dagen kan bijboeken. Groetjes Rianne
Ik ga zelf in februari naar Jordanie toe en heb inmiddels al veel informatie gevonden en kan wel een paar vragen van je beantwoorden.
Het vervoer van en naar de grote toeristische attracties (amman, aqaba, petra, wade rum) is redelijk goed geregeld en in elk geval goedkoop, maar als je echt het binnenland in wilt word het iets lastiger. Zelf ga ik maar een week, en ik heb besloten een auto te huren, omdat bussen sowieso niet heel erg frequent gaan. Het echte “backpacken” is ook niet over mogelijk omdat er gewoon simpelweg niet overal hotels zijn, maar met een reisgids bij de hand moet je gewoon zorgen dat je de dag eindigt op een plek waar dat wel is.
Een georganiseerde rondreis is ook voor een goede prijs te vinden en wel heel erg makkelijk.
3/4 weken is ruim voldoende tijd, de meeste mensen gaan max 2 weken. Het is maar een klein land, je zou er ook nog aan kunnen denken het te combineren met Egypte zoals je al zei of wellicht Israel.
Ik heb verschillende vrienden die er al geweest zijn, en ook een meisje die alleen geweest is en van haar hoor ik niets dan positieve verhalen over hoe de bevolking tegenover vrouwen staat, volgens haar is het in Jordanie beter dan in alle landen in de omgeving. Over veiligheid zou ik me sowieso geen zorgen maken daar.
Bedankt voor alle reacties
Ik ga me komende tijd even verdiepen in de verschillende organisaties die reizen aanbieden. Mocht ik nog vragen hebben dan zullen die vanzelf weer hier verschijnen;)
Ervaringen blijven welkom
Wij gaan in april 8 dagen naar Jordanië. Wat vinden jullie van de veiligheid in de huidige situatie. Het is natuurlijk erg onrustig in deze hoek, Jordanië zelf niet maar wel de landen eromheen. Je weet natuurlijk nooit wat er in de toekomst gebeurt maar maak mij wel wat zorgen over de hele situatie. Stel dat je daar zit en er breekt oorlog uit…hoe kom je daar weer vandaan… Misschien maak ik me wel druk om niks maar het zit me niet helemaal lekker, wat vinden jullie daarvan?