Jordanie - Egypte?

Hey!

Ik zit er ook aan te denken om ergens in het voorjaar naar Jordanie te gaan! Het lijkt mij zo geweldig mooi! :smiley:

Ik hoor graag verhalen van anderen, ben benieuwd hoe andere die er al geweest zijn de rondreis gemaakt hebben.

• Is backpacken er goed mogelijk, dus van te voren alleen een vliegticket boeken? (of toch via een reisorganisatie…?)
  • Is goedkoop/betaalbaar vervoer en overnachten mogelijk?
  • Wat is een mooi reisschema voor 3/4 weken? (Wat mag ik niet missen?:))
  • Wat zijn belangrijke dingen waarmee je rekening moet houden?
  • Is het makkelijk om Jordanie met Egypte te combineren? (aan te raden?)

Mensen die er geweest zijn, of er ook heen willen, mogen mij een bericht sturen of hier reageren, het lijkt me leuk om in contact te komen!

Groetjes,
Emma

Hoi Emma,

Jordaniƫ is echt super tof. Ik heb er samen met mijn vriendin vorig jaar rondgereisd, alles zelf gedaan en dat was goed te doen en veel goedkoper. Daarnaast spreek je in de bus de locals.
Wij hebben het toen 40 dagen door het Midden-Oosten gereisd en ongeveer 10 dagen in Jordaniƫ. Dat vonden we toen ook wel genoeg we hebben niet alles kunnen zien maar wel de belangrijkste. Ik zou geen drie weken voor Jordaniƫ uit trekken maar de rest van de tijd lekker in Egypte of Israƫl door brengen.

Wat je niet mag missen:
-Petra
-Dode Zee
-Wadi Rum
-Snorkelen in Aqaba(maar Egypte is het mooier heb ik gehoord)
-De natuurparken schijnen erg mooi te zijn in het voorjaar
-Siq Trail in een natuurpark doen(canying maar dan op zijn jordanees.

Groet,

Rob

3 weken voor Jordanie is vrij lang. Maar je kunt het ook goed combineren met Israel!
Backpacken gaat makkelijk. Openbaar vervoer is goed te doen. Wel kan ik je aanraden om als je van Amman gaat een taxi te huren, die je afzet in petra. Zo kun je onderweg alle mooie bezienswaardigheden zien.

Wat je zeker niet mag missen:

• dode zee

• wadi mujib

• Petra

• wadi rum

• kastelen langs de route vanuit Amman

• Jerusalem

• Betlehem

Helaas is de situatie in Syrie niet goed, anders zou ik je ook dit prachtige land kunnen aanraden!

In oktober ga ik met mijn vriend drie weken naar het midden oosten (dubai, jordanie en israel). In Jordanie gaat onze voorkeur uit naar reizen met het OV en taxis. Is het mogelijk om vanaf Amman een taxi te pakken naar Petra en een tussenstop te maken op diverse plaatsen? Graag zou ik weten hoe je dit kunt organiseren en wat de kosten ongeveer zijn. Daarnaast zou ik graag willen weten of het ook mogelijk is om van Petra naar Wadi Rum en van Wadi Rum naar Aqaba te gaan en wat de kosten hiervan ongeveer zijn. Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten, Angelique

Hoi Angelique,

Je kunt in je hotel/hostel in Amman vragen naar taxiservice naar Petra en of het mogelijk is om onderweg op punten te stoppen die je wilt. Zo hadden we het ook georganiseerd. Als ik het me goed herinner betaalden we 2 jaar geleden 80 euro per taxi, maar ik denk dat deze prijzen alweer zijn gestegen. Dit hadden we slechts een avond van te voren geregeld, en de volgende morgen stond er iemand op de afgesproken tijd te wachten. Vertrek wel ruim op tijd om zo al je bezienswaardigheden te zien!

Vanuit Petra hadden we weer bij het hotel een taxi geregeld die ons via Wadi Rum naar Aqueba bracht. In wadi rum hadden we gevraagd of ze ons wilden afzetten op een plaats waar we konden jeeprijden. Dit werd allemaal keurig verzorgd. Ik weet deze prijs niet meer, maar het scheelde heel veel tijd!

Veel plezier!

Hoi Angelique,

Ik heb 1,5 jaar geleden met een vriend door het Midden-Oosten gereisd (Egypte, Jordanie, Syrie, Bahrein, Oman, Verenigde Arabische Emiraten) en in Jordanie kan je zeker wel goedkoop vervoer vinden.
Wij betaalden 5 euro per persoon voor transport van Petra naar Wadi Rum, terug van Wadi Rum naar Petra hebben wij gelift en een taxi stopte voor ons die ons gratis naar Petra bracht. Van Amman naar Petra hebben wij rond de 10 euro pp betaald.

Fijne tijd!

Jorik