jordanie komende december

dag allemaal, komende winter ga ik (98% zeker) naar jordanie. heeft iemand nog handige tips? heb je telefoonnummers/namen van organisaties die lokaal kleine trips aanbieden (voorbeeld naar woestijn of jeruzalem), leuke restaurantjes of een goede hammam?
ik zou het leuk vinden om ergens hele goede henna te laten zetten, adresje?
zijn er busorganisaties die je aanraad? goedkope hotelletjes, maar wel veilig; reis als vrouw alleen.

hoe kan je het best een paar dagen naar jeruzalem?

is het echt maar 4 uur rijden van aqaba terug naar amman? (ivm vliegtuig)

en alle andere tips en ideeen en what to do’s… welcome!

gr mariska

mocht je trouwens ook naar jordanie willen en (een stuk) samen op willen reizen… let me know!

Hallo Mariska,

Neem zeker een (dikke) trui mee naar Jordanie, want hoewel het overdag heerlijk weer kan zijn in de winter, kan het 's avonds, zeker in de woestijn, flink afkoelen. Ik heb ook als vrouw alleen gereisd en heb eigenlijk nooit echt problemen gehad. Er zijn overal wel goedkope hotelletjes te vinden, maar dan zul je eventueel (en niet overal) even een oogje moeten toeknijpen ivm faciliteiten etc. Je kan ook prima met het openbaar vervoer reizen, dat is goedkoop en je zit tussen de locals en je ziet wat meer van het land dan als je met een auto over de snelweg gaat, maar het duurt dan ook wel wat langer. Als je van Jordanie naar Israel wilt reizen: laat geen visa stempel van Israel in je paspoort zetten en de controles aan de grensovergangen kunnen veel tijd in beslag nemen.

Alvast goede reis!