Jordanie: verstandig om als vrouw alleen te ontdekken?

hoi
is jordanie veilig genoeg om als vrouw alleen te bereizen. ik heb solo backpack ervaring in azie!
Ik zou er zo graag naar toe willen.
wie is hier wel eens alleen (of met zijn tweeen) naar toegeweest met een zelfstandige rondreis? wat zijn jullie ervaringen en met hoeveel geld zou ik rekening moeten houden voor 2 weken butget way?
any tips?
dank je alvast
groetjes van een hele nieuwsgierige lotte :wereld:

niemand??

ik denk dat Jordanie niet minder veilig is dan Azie, ik heb zelf het plan om in 2011 daar naartoe te gaan met de motor. ik kan dus over de kosten niet zoveel zeggen, hangt een beetje van de beschikbare overnachtingen af.

Hoi,

Een jaar geleden zat ik in Jordanië, ik heb daar onder andere alleen gereist. Het is daar heel goed reizen als vrouw alleen. Als je gewoon een beetje let op de kleding die je draagt en niet 's nachts alleen de straat op gaat is het heel goed te doen.
Mensen zijn daar heel behulpzaam, leuke ervaringen mee gehad!

Over het budget moet ik weer even nadenken hoeveel ik daar heb gespendeerd. Het is daar wel een stuk duurder dan azië hoor. Ik denk dat een overnachting rond de 10 dinar is, dat is beetje goedkope versie (voor één persoon). 10 dinar is ongeveer 8 a 9 euro geloof ik.
Maar hoeveel je voor 2 weken nodig hebt is natuurlijk ook heel afhankelijk van wat je gaat doen.

alvast heel veel succes en plezier

groetjes Anne

hi
dank jullie wel voor de reactie!
kunnen jullie ook wat vertellen over wat echt te zien in jordanie want ik krijg een beetje het idee dat er maar weinig te zien is behalve dan de stad Petra en Wadi rum woestijn. Heb nog niet echt veel onderzoek gedaan dus misschien zit ik er helemaal naast.
en openbaar vervoer is dat redelijk te doen? ik huur namelijk niet graag alleen een auto (heb totaal geen verstand van auto’s behalve van mijn eigen twingo’tje, en ben bang dat ik dan allerlei gebreken krijg ed en dan sta ik daar in mijn eentje).
groetjes lotte

ohja anne ik zag dat je ook in syrie bent geweest (was even nieuwsgierig naar je andere posts) kan je daar ook wat over vertellen. heb je misschien een reissite bijgehouden die ik kan lezen?
groetjes lotte

hoi lotte,

Syrië is ook een heel mooi land. Ik heb maar een klein deel gezien, maar Damascus is bijvoorbeeld erg de moeite waard. Syrië heeft nog meer oude overgebleven gebouwen die nog heel mooi zijn.
Je kunt wat van mijn reis lezen op through-anns-eyes.aroundtheglobe.nl. Het zijn maar n paar korte verhalen maar je krijgt een klein beetje een indruk.
Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust, ik vind het leuk erover te vertellen.

Groetjes Anne

hoi
ik zal morgen eens naar je site kijken ik ben benieuwd.
dank je wel alvast en zal wel via hier mijn vraagjes stellen als ik iets wil weten.
groetjes lotte

hoi lotte!

wanneer was je van plan om naar jordanie te gaan?

ik heb nog een weekje over en jordanie leek me wel wat om even naartoe te gaan. ik ben denk ik van plan om een auto te huren en alles zoals gewoonlijk op eigen houtje te gaan doen. ik had zelf in gedachte om in oktober of november te gaan.

als je interesse heb om misschien mee te gaan kunnen we misschien een keer contact leggen?

groetjes erik

hi
bij mij zou het zowiezo pas volgend jaar worden aangezien ik over 2 weken naar marokko ga.
maar a;s je gaat hoor ik graag wat je belevenossen zijn geweest enzo!
veel plezier
groetjes lotte

Ben net terug uit Jordanië en het is prima te doen als vrouw alleen.
Let wel: Het is een vrij toeristisch land en dus zijn de prijzen op de hot-spots dan ook ongeveer gelijk aan de prijzen in NL.
Daarbuiten is het goedkoop.

Interessante plaatsen zijn o.a. : Madaba, Jerash, Aqaba, Petra, de Dode zee, Amman en Wadi Rum.

Vele Jordaniers spreken daar Engels in de toeristische gebieden, daarbuiten is het handig als je wat Arabisch spreekt.

Ik ga snel weer terug want ik vond het een super land. Afwisselend qua landschap en steden en de mensen daar zijn heel aardig (absoluut niet opdringerig).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Miranda