Jordanië april-mei

Hey iedereen

Ik ben Joke, 25 jaar en woon in Gent. Ik zou in het voorjaar graag eens een tweetal weken Jordanië gaan verkennen. Low budget, tentenkamp in de woestijn, wadi rum, rode zee, dode zee,…
Nog iemand die graag die richting uit wil??

Groetjes Joke

hey Joke,

Ik ben Sander 26 jaar en heb ook plannen om die kant op te gaan.
ik heb een mooie reis gezien op www.sawadee.nl maar is wel een
georganiseerde reis dus ik weet niet wat je precies in gedachten
had.
De mix van natuur, cultuur, actieve en strandvakantie spreekt me
erg aan van het land jordanie.

ik hoor wel als je interesse hebt,

groet Sander

Hey Sander!!

Merci voor je reactie! Ik ben eens gaan kijken naar die reizen en ze zien er wel goed uit! Ik zou echter eerst eens willen checken hoe duur of goedkoop het zou uitkomen om het zelf te doen, zonder organisatie.
Naar het schijnt is het openbaar vervoer daar zeer goedkoop en gemakkelijk. Wil jij met een organisatie of zou je het ook zien zitten om gewoon rond te trekken?

Groetjes Joke

hoi, Joke

ik ben zelf wel een voorstander om zelfstandig te reizen omdat je dan wat meer vrijheid hebt en je zelf je planning kan maken in plaats van achter een groep aan te hobbelen.
Ik zie net dat er een busverbinding van Amman naar Aqaba is en voor de rest zijn er mini busjes die je kan pakken. Er zijn ook wel aardig wat hostels in de grote plaatsen en erg goedkoop dus dat zit wel goed, ik wist niet dat er al zoveel waren maar begint ook toeristisch te worden.
Ik had een 12 daagse reis gezien voor 1200 euro bij sawadee, maar als we een goedkoop ticket kunnen regelen denk ik dat we een stuk goedkoper uit zijn als we zelfstandig alles regelen en is ook veel avontuurlijker, ik krijg al meteen de reis kriebels:wereld:

groetjes Sander

Hey Sander!!

Voila! Helemaal hoe ik het zie!! Heb me ook eens verdiept in de trotter en ik las ook dat de verbindingen goed lukken en dat je zelfs kan liften als het moet.
De plaatsen zouden allemaal niet te ver van elkaar liggen.
Ben jij van België of van Nederland? Bij connections zijn er nu vroegboek acties en een ticket naar Amman kost er 375 euro! Niet zoveel dus. Ik denk dat je het zelfstandig wel goedkoper kan doen dan 1200 euro. Zeker als je kamers kan delen enzo! Ik zou willen vertrekken op 30 april of 1 mei.
Heb jij facebook ofzo? Knn we elkaar mss es wat beter leren kennen!

Groetjes Joke

Hey Joke

Heel mooi dat we er hetzelfde over denken. Ik woon in Amsterdam.
Ik moet alleen nog ff kijken welke dagen ik vrij ben want eind april en begin mei ben ik meestal een paar dagen vrij en rest van de dagen moet ik opnemen.
ik heb wel facebook maar gebruik het bijna nooit maar we kunnen wel via facebook met elkaar afspreken.
mijn email adres is s.barendsen@gmail.com
ik denk dat je me zo kan vinden dus hoor wel van je.

groet Sander

Hmmm… had Jordanie zelf gepland voor eind-september / begin-oktober… maar kan mss wel twee reizen swappen :slight_smile: Want voor de rest valt dit helemaal binnen m’n plaatje :slight_smile:

Hoe concreet staan jullie plannen? Als jullie nog moeten “meeten”, dan zettek me er mss graag wel es bij :wink: Tenzij jullie liever met twee gaan uiteraard :stuck_out_tongue: Locatie maakt me niet uit (Gent is fine, Amsterdam ook :). Ben zelf Belg & man. Budget maakt me ook weinig uit. Ben de low-budget-stijl gewoon, maar tis geen noodzaak.

Hey Lebowski!

Wij komen samen op 7 maart in Antwerpen. Past dat voor jou??

Groetjes Joke

Hoi Joke en Sander,

Staat jullie periode al vast? Ik wil ook graag naar Jordanie, maar ben pas vrij vanaf 8 mei!

groetjes, Mirelle

Hey Mirelle

Jammer, ondertussen is de reis al geboekt. We vertrekken 30 april al.

Groetjes Joke

Jammer, veel reisplezier! Als jullie nog goede tips hebben dan hoor ik het graag!