2 weken Jordanië!

Dag allemaal,

het is geboekt: 2 weken Jordanië! Ik ga proberen dit prachtige land op eigen houtje te ontdekken in oktober, maar wat ga ik allemaal bezoeken? En hoelang blijf ik op welke plaats?

Mijn start van de reis is Amman.
De dingen die ik zeker wil bezoeken:

• Amman
  • Dead Sea
  • Wadi Mujib
  • Wadi Rum
  • Petra (!!)
  • Jerash

Verder heb ik nog niet zoveel. Wat is de beste route? Wat kan ik nogmeer bezoeken?
Graag jullie tips!

:vak01:

Hoi,

Ik ben in 2006 geweest en het was prachtig. Ik geloof dat wij (was één van de weinige groepsreizen die ik heb gemaakt) eerst Amman hebben verkend.
Dit is overigens allemaal heel goed op eigen houtje te doen.
Ik zou daar een dag of twee voor uittrekken, inclusief de eerste reisdag.
De derde dag zou je dan vanuit Amman naar Jerash kunnen reizen, waar je ook wel minimaal een behoorlijk aantal uren druk bent.
Je kunt vanuit Amman ook de Dode Zee bezoeken, wat een heel bijzondere ervaring is.
Ik zou vervolgens de Kings Highway afzakken, wat de mooiste route schijnt te zijn, ik vond hem in ieder geval erg mooi.
Onderweg kun je nog Madaba bezoeken wat bekend staat om zijn eeuwenoude mozaiek in de kerk.
De meeste tijd zou ik uittrekken voor Wadi Rum en Petra wat je geweldige ervaringen zal opleveren.
In Wadi Rum kun je overnachten in bedoeienenkampen en bijvoorbeeld een jeepsafari door de woestijn doen.
Petra moet je gewoon van genieten en rustig bekijken.
Ik zou ook de klim naar de hooggelegen offerplaats nemen, wat geweldige uitzichten oplevert. (kan met een ezel, maar als je goed ter been bent zou ik met de (uitgehouwen, ongelijke) trap gaan. Pittige klim, maar wel mooi.
Tot slot zou je nog naar Aqaba kunnen gaan, wat op zich niet zo’n heel boeiende plaats is, maar waar je wel geweldig kunt snorkelen of met een glassboat kunt genieten van de prachtige vissen of het koraal in een Golf van de Rode Zee.
Op www.andersreizen.nl staat een ingekort reisverslag, met foto’s, van mij onder historisch Jordanie. Misschien levert dat nog wat inspiratie op:).
Hoe dan ook, geniet er van. Het is een prachtig land, met heel aardige mensen.

Groet,

Ton