Tips voor steden of gebieden grens Canada en Amerika

Beste lezers

wij gaan nu voor de tweede maal met de camper door Canada reizen.
De eerste keer zijn we de veel voorkomende routen van Calgary naar Jasper en Whistler naar Vancouver Island gereden.

Wij willen nu een “loop” maken Startend in Vancouver langs de grens van Amerika en weer terug naar Vancouver.

Gaat zou ik ervaringen van jullie willen horen en tips wat betreft mooie steden/dorpen gebieden in deze regio.

bijvoorbaat dank voor jullie tips.

Hoeveel tijd hebben jullie en hoeveel afstand wil je afleggen?

Relatief dicht bij Vancouver:
Olympic np, veel goeds over gehoord
Cascades np, tegen de grens aan
Mt Rainier np, volgens mij vooral geschikt om te hiken en wat minder om vanuit de camper te verkennen

Ik vermoed dat je in Canada nog niet geweest bent in
Glacier Np
Revelstoke Np

In de rockies rondom de grens heb je aan de Canadese kant Waterton lakes np en aan de Vs kant ook een park genaamd Glacier Np. Die laatst vond ik erg de moeite waard.

Verder naar het zuiden in de rockies heb je het spectaculaire Yellowstone np en daar aan gelegen Grand Teton np. Een flink eind rijden maar zeker de moeite waard.

Daarnaast zou je nog kunnen overwegen om een deel van de west kust van de VS te pakken om Redwoods Np, Crater Lake Np en Bend te bezoeken.

ons plan is om een loop te maken met als verste punt Crownest pass en oa Aokanagan lake aan te doen