Tips voor route Cairns naar Port Macquarie

Hoi
Wij zijn een ouder stel net 60+ en gaan 3 maanden reizen door Nieuw Zeeland en Australie

Op 23 maart komen we van uit Auckland aan in Cairns. Op 11 april hebben we een afspraak in Port Macquarie. We hebben dus 20 dagen om daar te komen met de auto.
Ons voorlopige reisschema ziet er als volgt uit.
Tot en met Townsville heb ik al wat leuke b&b’s gevonden. Wat de route betreft lopen we wat vast, vanaf Airlie beach naar Yeppoon is best een lang stuk en we willen ook nog via de Marlborough-Sarine road. Hervey bay en Fraser Island willen we graag zien. Maar het stuk daarna met Brisbane en Byron Bay lijkt ons niet zo interessant.
Heeft iemand nog leuke tips of adresjes om te overnachten

23-mrt palm cove
24-mrt palm cove
25-mrt palm cove
26-mrt palm cove
27-mrt yungaburra
28-mrt yungaburra
29-mrt townsville
30-mrt airlie beach
31-mrt airlie beach
1-apr airlie beach
2-apr yeppoon
3-apr yeppoon
4-apr hervey bay
5-apr hervey bay
6-apr hervey bay
7-apr brisbane
8-apr brisbane
9-apr byron bay
10-apr byron bay
11-apr port macquarie

Alvast bedankt
Peter

Hallo Peter, van b&b’s heb ik geen verstand, heb nog wel een paar tips. Google eens op Paronella Park en de Waterfall Way in de Atherton Tablelands. Dan The Boulders bij Babinda en de Josephine Falls iets zuidelijker. En wat leuk dat je de Marlborough - Sarina Road wilt doen. Hoe kom je daar zo bij? in Sarina is trouwens een motel.
Van Gympie naar Brisbane heb ik nog een aardig alternatief, Gympie - Amamoor, Kenilworth, Maleny, Glasshouse Mountains. Ten zuiden van Brisbane zou je eigenlijk een bezoekje moeten brengen aan Nimbin, het enig overgebleven hippie-plaatsje waar alles nog in het teken staat van flower power en joints. Echt uniek. Maar jullie tijd is serieus beperkt. Byron Bay is een typisch backpackers/surfers plaatsje.
Hebben jullie verder al beslist wat jullie onderweg verder gaan doen? Whitsundays, Fraser Island, walvisexcursie?
Succes met plannen en veel voorpret.

Hallo Peter, zijn jullie wel zeker van de Marlborough - Sarina Road? Heb je wel eens gegoogeld op: Marlborough - Sarina murders. Is al lang geleden gebeurd hoor! :wink:

Hoi Willem bedankt voor de tips ik ga even googelen. Whitsunday en Fraser island gaan we zeker doen. Van de tsarina road heb ik gehoord en we wilden niet alleen kust doen. Gr. Peter

Via Wereldwijzer app

Undara lava tubes is leuk, je kunt daar heel mooie wandelingen maken ook met een gids en ze hebben leuke accommodatie. Als je niet alleen de kust wil doen…

Hallo Streek11, je kunt (bijna) beter vragen hoe het was. Hun reis eindigt komende vrijdag al. Als het goed is zijn ze op dit moment in Hervey Bay. Beetje ver terug (1500 kilometer) , naar Undara Lava Tubes :wink:

Hoi willem
Helemaal waar zelfs in brisbane. Zijn nu ruim 2mnd onderweg. Vind nog steeds dat South island newzealand alles slaat. Tips doe degreat barrier reef vanuit cairns. Nov tm juli met stingersuits. Het hele jaar zwemmen kan vanaf Hervey bay tot helemaal naar melbourne

Via Wereldwijzer app

Hallo Corry,

Jullie liggen mooi op schema. Toch nog 2 tipjes, Nimbin, kleine omweg kort bezoek en de Waterfall Way bij Dorrigo Bellingen. Allebei echt de moeite waard.
Goede reis verder,

Willem