Ik heb een eerste opzet gemaakt voor een route van Sydney naar Cairns.
Laat jullie meningen er maar op los. Wat vinden jullie? Wat mogen we onderweg zeker niet missen? (bijvoorbeeld np’s…) En waar moeten we schuiven zodat we eventueel langer kunnen blijven?
We hebben het idee om het eerste stuk flink op de schieten zodat we meer tijd kunnen besteden in het “noorden”. Is dit iets?
Groetjes Susanne
1-aug amsterdam –> hong kong
4-aug hong kong –> sydney
5-aug Sydney
6-aug Sydney
7-aug Sydney –> forster/port maquirie
8-aug forster /port macquirie –> coff’s Harbour
9-aug coff’s harbour –> byron bay
10aug byron bay –> brisbane
11aug brisbane
12aug brisbane –>noosa heads
13aug noosa headsfraser island
14aug fraser island
15aug noosa heads –>tin can bay
16aug tin can bay –>rockhampton
17aug rockhampton –>arlie beach
18aug airlie beach –> whitsunday
19aug whitsunday beach –>airlie beach
20aug arlie beach –>townsville
21augtownsville –>cairns
22aug cairns: cape tribulation
23aug cairns: skyrail
24aug cairns: krokodillentour
25augcairns
26aug cairns –>amsterdam met tussenstop
Ik zou ook zeker doen wat MissBroekie aangeeft.
De Blue Mountains zijn echt de moeite waard.
Ook naar de Sydney Zoo om van daaruit een prachtig panorama te hebben van de Skyline, Opera en de Harbour Bridge.
Byron Bay is echt gezellig en vanaf de Lighthouse whalespotting doen.
Wij zagen daar 2 walvissen en een hele kudde dolfijnen.
Wij zijn totaal geen stadsmensen en hebben derhalve Brisbane links laten liggen om wat meer tijd voor noorden en derhalve van Byron bay lekker vroeg opstaan en via de Glass House Mountains en de Australia Zoo van wijlen Steve Erwin door gereden naar Hervey Bay.
Ook de tour 2 dagen/1 nacht Fraser Island zeker niet overslaan!!
Ik zou hiervoor niet naar Noosa Heads, maar naar Hervey Bay gaan voor de overtocht. Leuk plaatsje en makkelijk te doen. Tin Can Bay is echter wel mooi om als tussenstop te doen hoor!!
Bij Bundaberg de rum proeven!!
Het is zeker de moeite waard om "extra"tijd te hebben in het noorden rondom Cairns, maar op de weg er naar toe zeker via Airlie Beach de Whitsundays niet overslaan.
Bij Innisfail westwaards richting Ravenshoe The Atherton Tablelands verkennen om dan weer bij Cairns uit te komen.
Daar de Kuranda Railway doen!!
De rest heb je daar aardig duidelijk.
Misschien nog dagje Barrier Reef?? Zie dit nergens staan, maar is eigen mening hoor??
Thanks voor de tips. Fraser Island en Whitsunday had ik al ingepland. Ik dacht eigenlijk om bij de trip naar de Whitsunday ook te gaan snorkelen in het barrier reef. Of kan dit niet?
En bleu mountains heb ik expres eruit gehaald, vanwege de tijdsdruk…
Wie kan mij adviseren om de route zo in te plannen dat het er in past?
Ik zou naar Port Douglas gaan iets boven Cairns en vandaar naar het great Barrier reef, echt supermooi en de tours zijn iets goedkoper! Je komt er langs als je naar Cape trib gaat.
Op de Whitsundays kan je ook snorkelen maar als je met een tour gaat heb je maar beperkte tijd om dit te doen. Je vaart namelijk een route. Een dagjes trip vanuit Port Douglas is echt geweldig en je hebt de hele dag om te snorkelen en/of duiken.
Blue mountains kun je makkelijk in je tijd in Sydney plakken. Ik benz elf ook geen stadsmens dus vind het beter om ook een dadje vanuit Sydney naar de Blue Mountains te gaan, Je bent er zo met de trein.
Je route zelf is goed alleen ik zou me niet zo druk maken om de tijd en toch de dingen doen je wilt doen. Er komen vanzelf plekken waar je niets aan zult vinden en dus ook eerder weg wilt ( of niet haha) Zo vond ik persoonlijk Rockhampton echt geen bal aan
Ik heb afgelopen maart/april dezelfde route gedaan. In plaats van Townsville zou ik naar Magnetic Island gaan (schitterend eiland voor de kust van Townsville).
In Rockhampron is er op een goede steak na weinig te beleven.
idd zoals velen hier al melden, koste wat kost de Blue Mountains, en dan Katoomba. Kost je 1 hooguit 2 dagen van je reis…)
Verder Goldcoast (maar dat hoeft niet perse als je niet echt een stadsmens bent).
Je kan ook snorkelen bij de Whitsunday islands, echter is dit niet het Great Barrier (correct me if i’m wrong)
Wat ik als tip mee kan geven voor Fraser Island: vertrek vanuit Rainbow Beach, we zaten in dezelfde excursie als mensen die in Hervey Bay opgestapt waren alleen betaalden wij aanzienlijk minder!
Ik sluit me er helemaal bij aan…de Blue Mountains en dan inderdaad Katoomba. Ik ben er (3 dgn) geweest. Een must, wat mij betreft. Enkele maanden geleden ben ik langs de oostkust gereist vanaf Sydney tot en met Yeppoon en vervolgens terug naar Brisbane. Vier weken over gedaan. Mon Repos vind ik trouwens ook een aanrader. Ik weet niet wanneer je gaat, ik zou je aanraden te checken wanneer het schildpadden, walvissenseizoen etc. is.
Succes en have fun!
wij zijn na hervey bau naar de town of 1770 en daar hebben we de excursie lady musgrave gedaan… fantastisch.
Vanaf townsville zou ik naar paronella park gaan. En bijzonder park die compleet met mos is overwoekerd, bij entree van het park kan je er gratis overnachten. Dit is gelijk een mooie plek om de atherton tablelands door te rijden. De volgende dag kom je dan aan in port douglas waar je het GBR kan doen, of bijvoorbeeld de mossman gorge (ook prachtig), de volgende ochtend eerst ontbijten met de vogels bij de rainforest habitat en dan door naar cape tribulation. Na 1 overnachting terug richting cairns (eventueel dan mossman gorge stop), in Cairns natuurlijk kuranda niet vergeten. Coconut resort is prachtig in Cairns.