Tips voor rondreisje naar Italië

Hallo,
wij gaan ws begin juli 2010 een rondreisje Italie doen in ongeveer 2,5 week. Zo ziet het er nu uit:
0Nachrit naar Bourg st Maurice(Frankrijk)1Bourg St. Maurice2Genua3Viareggioicm Pisa4ViareggioFlorence5Rimini of Riccione6Rimini ‘’ ''7Rimini ''8Gardameer9Gardameer10GardameerVerona11GardameerMilaan12GardameerVenetie13Gardameer14Gardameer15Innsbruck16Stuttgart17Home

Graag jullie tips en adviezen (bijv. als we belangrijke dingen missen)
Rome hebben we er bewust niet bijstaan, dit hebben we al ‘gecoverd’:hihi:
Alvast bedankt!:dag:
Groeten,
Bas en Es.

Dat wordt wel heel druk. Tussen Genua en Viareggio heb je Cinque Terre, die wil je niet missen ! Echt heel mooie kustdorpjes, met elkaar verbonden door wandelpaden. Ben je lui dan ga je gewoon de boot op.

Genua zelf is een echte havenstad, een leuke oude binnenstad, maar ook een paar groezelige straatjes. Probeer een stadsplannetje te pakken te krijgen met uitgestippelde routes zodat je de mooiste plekjes ziet.
Wijzelf wonen tussen Genua en Turijn, zelf vind ik Turijn het leukste van de twee. Best is natuurlijk als je ze beide kunt doen omdat ze allebei een heel andere sfeer uitstralen, maar je planning ziet er zo al druk genoeg uit.

Vlakbij Pisa ligt Lucca, heel mooi ommuurde stad. Zeker de moeite.

Veel plezier met de reisvoorbereidingen

Bedankt voor je reactie!
Het is mischien wat druk maar we zijn niet van die mensen die dagen in een stad rondlopen :smiley:
Mijn partner houdt van haventjes en boten,dus vandaar vooralsnog de keuze voor Genua. Maar er kunnen altijd nog aanpassingen gemaakt worden :wink:
Over Lucca had ik inmiddels ook al wat gelezen en het ligt ook op de route, dus die zullen we wel meepakken!
Als het wat defintiever is, zal ik een geupdate route neerzetten. :dag:

Ik lees dat jullie ook Verona en Gardameer willen aandoen. Misschien is dit een mooi adres voor jullie? www.bb-rosadeiventi.it
Ligt niet direkt aan het Gardameer maar tussen Gardameer en Verona, ideaal voor rust en natuurzoekers.

Bedankt!
Er is een mogelijkheid dat we in de meivakantie (29-4 t/m 16-5) gaan i.p.v. zomervakantie. Weet iemand of het dan lekker weer is :D?
Groetjes,
Bas en Es.

Het kan lekker en aangenaam warm weer zijn, maar gezien het nog voorjaar is, moet je ook rekening houden met minder warm weer of een regenachtige dag. Gelukkig duurt regen nooit zo lang en kan het de volgende dag weer goed weer zijn.:vak02: Groeten, Nina

Toevallig ben ik eenzelfde soort reis van plan… staat nu nog allemaal in de steigers maar we (mijn vriendin en ik) zijn van plan om begin juli de volgende reis van 3 weken te maken.

Milaan
Lucca
Florence
Siena
Rome
Rimini
Venetie
Innsbruck
Munchen

Bovenstaande plekken dienen ook als uitvalsbasis om andere / kleinere dorpjes te verkennen.

We gaan met de auto en nemen gewoon een grote tent mee… tussendoor pakken we dan ook wat hotelletjes (in rome bijv.)

2 jaar geleden hetzelfde gedaan maar dan in Frankrijk… heel hectisch maar dat trekt ons juist… na 3 weken heb je dan wel heel erg veel gezien en gedaan!

ik woon in Alatri een dorp tussen Rome en Napels en verhuur kamers met ontbijt.Van hieruit kun je gemakkelijk dagtrippen doen naar Rome,Napels,bergtrippen en vele culturele uitstapjes,voor elk wat wils.Heb je interesse ik help je wegwijs in deze streek.
Groeten Pierrot
[EMAIL=“dolcevita007@virgilio.it”]dolcevita007@virgilio.it