Rondreis Italie juli!

hoihoi,
ik en mn vriendin zijn van plan om grote reis te maken door italie. zo’n 2 wekenhalf of 3 weken.
heeft iemand ideetjes waar juist te gaan?? of waar juist niet? iemand tips of aanbevelingen? ook hoe lang nodig is om deze steden te bezoeken?

tot nu toe hebben we al:

milaan
cinque terre
pisa en lucca
zo de kuststreek volgen nar beneden naar Rome
montepulciano
siena
San Gimignano
firenze
bologna
gardameer en zo terug naar belgie.

is dit alles goed te doen? Kun je soort van route national nemen ipv autostrade? aanrader? want zo kunnen we peagekosten wat beperken en heel wat meer zien niet?

bedankt alvast voor de info;)

grtz
Kim

Leuk zeg zo’n reis…
Heb zelf ook zo’n rondreis gemaakt maar dan alleen in Toscane. Vlieg wel altijd en neem dan het openbaar vervoer. Na 'n vlucht naar Pisa ben ik via Lucca naar Florence en Siena gegaan en daarna via Elba naar viareggio geweest en toen weer terug gevlogen. Zeker Lucca en Siena en Elba waren allen schitterd mooi en had er zeker geen spijt van dat ik dit rondje gemaakt had dus denk dat je een goede keuze gemaakt heb met deze plaatsen die je nu wilt bezoeken… Veel succes met het uitstippelen van je reis.

hoi,
bedankt alvast voor de reactie!
Is viareggio echt de moeite? we komen eigenlijk van cinque terre dus passeren we dit op weg naar pisa…heb je nog enkele andere tips om te doen of wat we zeker moeten zien? zijn er vele ‘goedkope’ hotels in de deze steden of zoeken we deze best iets in de minder bekende stadjes om zo wat goedkoper uit te komen? enkele aanraders?
merci alvast hoor!
grtjs

Viareggio vond ikzelf niet veel aan…Maar dat is persoonlijk natuurlijk.Het is een modaine badplaats met hoge prijzen. Verder moet je goed zoeken naar een goedkope accommodatie in de steden Florence en Siena want hier liggen de prijzen ook wel aardig hoog zeker in het centrum, maar dat is natuurlijk logisch. Vind zelf Siena een erg mooie stad met veel bezienswaardigheden en leuke knusse terrassen zeker op en in de buurt van Piazzo del Campo. Verder moet je natuurlijk in de Duomo zijn geweest, echt schitterd mooi deze dom.

hoihoi,

ik ben aan het twijfelen om ook naar Elba te gaan voor paar dagjes…
dus je neemt de overzet in Piombino dan? of waar? wat is de prijs hiervoor ongeveer? en hoeveel dagjes moet je daarvoor voorzien aub?
prachtig strand? of wat is eigenlijk juist te doen en te zien?

bedankt alvast voor alle info!

grtjs Kim

Hallo Kim,

Om op Elba te komen moet je inderdaad de veerboot nemen vanuit Piombino.
Begreep dat jullie met de auto (personen) reizen en met 2 passagiers. Dan zullen de kosten (schrik niet) ongeveer rond de 108 euro zijn voor een retour. De ferry zou ik wel als je dit wilt gaan doen op voorhand boeken in nederland, zeker in juli! De vertrektijden zijn ieder uur van 6.00 t/m 22.00 uur s’avonds. Het is een rustig eiland met mooie strandjes en baaien en een azuurblauwe zee. Vond het echt een heel relaxte plaats om geweest te zijn, voor te kayakken, fietsen, duiken en lekker niets te doen is dit een fantastische plaats.

Groeten Peter

oké ziet er wel de moeite uit vind ik…waar hebben jullie geslapen? aanrader? hoeveel dagen zoun ik hieraan besteden? 2 volle dagen relax? is dit goed om te snorkelen? ken je toevallig nog enkele mooie standen of snorkelplaatsen daar?
grtz

Ben zelf in het plaatsje Marciano Marina geweest in hotel La Primula. Vond het een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. 2/3 dagen lekker niets doen en lekker snorkelen is zeker de moeite waard. Was er zelf een week maar dat is te lang (voor mij als backpacker dan…). Snorkelen kun je er fantastisch en er zijn overal verscholen baaien en strandjes met helderblauw water. Maar ook bij het plaatsje zelf kun je dit goed doen. Anders kun je er altijd nog met de auto/ fiets eropuit trekken…

groeten

Hoi!

Leuk om zo een onderwerp te vinden! Ik ben namelijk met mijn vriend van plan dit jaar in juli 3 à 4 weken rond te trekken in italie. Als grote stops hebben we op deze moment Milaan, het gardameer, Venetië, Firenze, Sienna, Rome, Napels en we zouden willen eindigen in Sorrento. We zijn wel van plan daarheen te vliegen en rond te reizen met de trein! Nu vroeg ik me af hoe het bij jullie verlopen was en of jullie goedkope hotelletjes of campings hebben gevonden? ook of er iemand msch zou afweten van de spoorwegen in italie, of je daar een speciale pas kan krijgen voor een bepaalde periode of je goedkoper kan reizen onder een bepaalde leeftijd! Ik hoop iets van jullie te horen ! Groetjes,

Charlotte H.

-Ivm tarieven of speciale passen voor treinreizen in Italië zou men je normaal ook moeten kunnen informeren bij een treinstation in België/Nederland waar je internationale treinbiljetten kan kopen. Wie iets verkoopt moet ook weten wat er te koop is, toch !

-verder info bij de Toeristische Dienst van Italië in NL of België (adres kan je googlen).

Iemand met concrete tips?

beste,
zeker van om met trein te doen?? met auto is echt machtig goed! alles heel goed doenbaar en dan kan je gaan waar je wilt…want op elke plek is er superveel te zien, maar te voet, openbaar vervoer enzo is echt alles heel wat moeilijker.
Vb.aan het gardameer,zoveel mooie stadjes langs het meer die je anders nooit te zien krijgt!
Italie is echt heel mooi! Alles mooi op voor hand opzoeken he en met de auto en je zal een superreis hebben…!
Nuja uiteraard jullie keus, maar wij hebben deze zomer naar Italie geweest en met auto rondgereisd en was prachtig!

Indien je concrete info wilt laat gerust maar weten…
grtjs
Kim

@kimrosseel, het is fijn te vernemen dat je er zo’n prachtige reis van hebt gemaakt. Nu ben ik hier eigenlijk off-topic, maar heb je dan misschien enkele nieuwe Tips om toe te voegen aan vb. :
Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk of elders op het Itaië Reiscafé want jullie hebben een grote en zeker een supermooie rondrit gemaakt en dan zijn enkele praktische tips die je niet zo direct op het internet of in de reisgidsen vindt altijd een toegevoegde waarde voor de leden/bezoekers op WWZ.