Rondreis Italie

Hoi allemaal
Volgend jaar wil ik samen met mijn vriend een rondreis maken door Italië.
We zijn nog nooit in Italië geweest dus kunnen we wat hulp gebruiken.
We zijn pas net aan het plannen en rondkijken.
We willen het liefst in mei ofzo gaan, maar als het veel geld scheelt willen we evt ook wel in bv. april of juni.
Weet ook niet wat de beste maand is om te gaan. Willen natuurlijk wel een beetje mooi weer.

Het is de bedoeling om gewoon naar Italië te vliegen en vanaf daar een auto te huren.
We willen dan 2 a 3 weken blijven.
Welke route zouden jullie aanbevelen. Of welke plaatsen moet je echt gezien hebben of juist overslaan.
Zelf lijken me deze plaatsen erg mooi. Milaan, Verona, Venetië, Bologna, Pisa, lucca, Florence, en dan naar Rome. En vanuit daar weer terug vliegen naar Nederland. Is dit haalbaar in Max 3 weken?

Graag hoor ik jullie menig.

Lijkt mij prima te doen, mooie reis! Voorjaar is een mooie periode om Italië te bezoeken. In mei is het meestal mooi weer, maar veel minder druk in de grote steden.
Ik zou wel, naast de grotere steden, ook wat kleine plaatsen bezoeken. Of even naar de zee, als je toch in Pisa/Lucca/Rome bent. Pisa is aardig, maar er zijn veel leukere stadjes in Toscane.
Ik schreef dit blog met een paar tips over Toscane met de huurauto; Ontdek Toscane met de auto vanaf Pisa Airport - Italië Uitgelicht Lucca inderdaad, en vergeet ook de ‘Strada del Vino’ niet. Die kan je vanaf Florence naar het zuiden rijden. Leuk is om hier ook ergens in de Chianti streek een wijnproeverij te doen!
Wat wil je doen? Grote steden bezoeken, kunst&cultuur, veel lekker eten en drinken, of vooral de highlights van Italië zien?

hoi hoi
bedankt voor je reactie
ja de kleinere plaatsen moet ik idd nog uitzoeken. die zijn me nog niet zo bekend.
nog tips voor leuke plaatsen aan de zee?
Leuk het blog ! Ga hem zeker uitgebreid lezen !
Ja we willen van alles wat mee pakken… cultuur, lekker eten, strand en highlights.
gr charon

Inmiddels heb ik een kleine planning gemaakt voor de route.
Kan iemand ons tops geven, is dit een handige, leuke route. Haalbaar in een kleine 3 weken?
Mis ik nog leuke plaatsen, of zouden jullie voor andere plaatsen kiezen.
Ik ben een klein beetje bekend met de grote plaatsen maar de kleine plaatsen hebben we puur op de kaart opgezocht.
Dit is de globale planning

Milaan
Brescia
Verona , en daartussen willen we ook het gardameer bezoeken, of is het dan handiger daar een hotel te zoeken?
Padova
Venetië
Ferrara
Bologna
Florence
Pisa
Lucca
Piombino
Orbetello
Civitavecchia
Rome…

Graag jullie tips en mening !!
Bvd

Ga ook naar napels en pompei, zijn mooie plaatsen en gaaf om de vesuvius te beklimmen. (is helemaal niet moeilijk.)

Bedankt Alexander. Ik ga het is opzoeken…

hoi charon,
italie is een super leuk land!ben dr al vaker geweest.ik vind jouw route ontzettend veel!ik heb bijv al in rome 2 weken gezeten.ik zou eerder kiezen voor een deel daarvan.want je hebt 14 plaatsen in 3 weken,dus das dagelijks verkassen.tuurlijk krijg je een globaal beeld van zo eens stad,maar ben overtuigd dat je dan van alles mist.dat is uiteraard mijn mening.plezier ga je er zeker hebben,je gaat er vast en zeker terugkomen!

Hé Charon,
Zie mijn PB van 10 okt. met info op uw schema.

Leuke route! Ik vind 2-3 dagen per stad prima. In de grote steden als Rome en Florence kom je vast nog een keer terug. En in bijvoorbeeld Pisa hoef je geen hele dag te zitten; buiten het Piazza dei Miracoli is er niet zo veel in de stad, en Lucca is 1000 maal leuker.

1 like

Ik heb weer een vraagje aan jullie
Ik zot nog een beetje te stoeien met de route
Inmiddels hebben we bedacht dat we via piombino naar Elba willen.
En vanuit daar naar Rome.
Maar daar willen we nog 1 tussenstop in maken. Welk plaatsje is leuk tussen piombino en Rome?
Had Civitavecchia eerst staan maar daar twijfel ik een beetje aan.
Help !

Via Wereldwijzer app

Wat bedoel je met leuk ?

Tarquinia of Cerveteri ?

  • Tarquinia was een belangrijke Etruskische stad. Vervallen middeleeuwse kerken, weids centrale plein, … Trekpleister is het archeologisch museum met een fraaie Etruskische collectie.
  • Etruskische grafheuvels in de necropolis van Cerveteri
    Unesco werelderfgoed - ref 1158.