Beste iedereen,
Wij zijn bezig om een trip te plannen door de Central Highlands vanuit Nha Trang. Hebben jullie nog tips? We zijn namelijk een beetje klaar met de georganiseerde trips met groepen toeristen naar de bezienswaardigheden en willen nu zelf wat ondernemen. We horen veel goede verhalen over de meerdaagse trips met de easy riders. Graag jullie meningen…
Dank alvast!
Koen
Hoi Koen,
In dat geval kan ik een trip met easyriders zeker aanraden! Het is wel duur van A naar B, maar zeker de moeite waard. Ik heb gemerkt in bijvoorbeeld ‘Chicken Village’ dat wij als toeristen met easyriders meer aandacht kregen dan de toeristen die in een volle tourbus zaten. Zo kregen we een rondleiding door het dorp zelf door een local. Was echt heel leuk! En je kunt zelf bepalen welke bezienswaardigheden je aan wilt doen en ergens stoppen waar je maar wil.
Groetjes, Anne
Easyriders!!!
Www.hueeasyriders.com
je kunt ipv een van de tours kiezen ze ook emailen mer je wensen! Ze reageren vlug en zijn heeel gezellig!!!
Hallo Koen,
I.p.v. de easy riders kan je ook een prive tour maken met een prive gids met auto en chauffeur.
Qua prijs is dit gelijk of misschien nog wel iets goedkoper ( afhankelijk van je hotel keuze ).
Ook kun je dan je route zelf bepalen en de hotels.
gr
Ton.
Ton,
heb je ook info ivm betrouwbare taxi-bedrijven ?
Kan je misschien een idee geven van de gangbare prijzen als
je met de formule taxi + driver zou werken ?
dank,
geert,
Hallo Geert,
De betrouwbaarste taxie bedrijven zijn Mai Linh taxi en Vinasun, zelf neem ook ook vaak Happy taxi in Saigon.
Maar om wat rond te toeren is een busje met chauffeur huren bij een reisorganisatie goedkoper.
Even een voorbeeld
Afgelopen januari besloten we om 10 uur 's-avonds om de volgende dag naar Vung Tau te gaan vanaf Saigon met vrienden. Omdat het boekingskantoor al dicht was hebben we een taxi gehuurd voor de gehele dag ( 06:00 t/m 17:0 uur ) en dit koste $98 ( afgesproken ) vv voor 5 personen
Enkele weken later gingen we weer met vrienden op pad en hebben we een busje gehuurd met chauffeur voor de gehele dag en betaalden $77. Afstand en uren waren bijna gelijk en met 6 personen.
Goedkoopste is dus eigenlijk boeken bij een bureau en daar de stopplaatsen afspreken en zelf de bezienswaardigheden gaan bekijken. Laat dit ook in de itinerary zetten en ook een vietnamese versie voor de chauffeur.
Een gids erbij kost je rond de 22/25 dollar per dag meer.
Dan kom op een totaal van iets van 100 dollar (= 69 euro ).
Wil je overnachten reken dan 10 dollar voor beide + je eigen overnachting.
Deze kan je zelf bepalen.
Accommodaties van ER zitten rond de $15/20 per nacht voor 2 personen.
De Er rekenen $65 pppd incl overnachting.
Chauffeurs van taxi’s en van reisbureaus spreken over het algemeen geen engels, vandaar een vietnamese itinerary voor de chauffeur.
Bij een taxichauffeur zijn stopplaatsen best moeilijk af te spreken, en ook de route die wilt volgen.
Even een tip voor de taxi.
Ga als betaler altijd voorin de taxi zitten en bekijk de meter even.
Rechts van het te betalen bedrag staat een punt; getallen na de punt doen niet mee op het bedrag.
Sommige chauffeurs gaan ervan uit dat touristen daar geen erg in hebben en noemen dan het bedrag bijv. x10.
Zit je achterin dan zet ie de portieren op het kinderslot en begint buiten de auto een hoop heisa te maken en er komen dan mensen op af. Hij rekent er dan op dat je dan dat bedrag betaald.
Prijs van 1 uur taxi zit rond de $8/$10 dollar ( afgesproken ) en op iets van VND 275000 op de meter ( met de huidige koersen, die zeer gunstig zijn).
Valutakoers >> Overzicht actuele en historische valuta koersen.
gr
Ton.
note
Busje gehuurd bij Bufallo tours.
Taxi was Happy Taxi
Prijzen van januari 2011 ( benzineprijzen gaan daar ook omhoog ).
Hallo iedereen,
Wij waren ook al op de goede verhalen gestuit over de easyriders. Nu lijkt het ons wel gaaf om de onderstaande 4-daagse tour vanuit Dalat te maken.
http://www.easyrider-dalat.com/2007/07/dalat-central-highlands-mui-ne.html
Nu vroeg ik miij de volgende dingen af:
- Scheelt het veel in de prijs als je de tour terplekke boekt vergeleken
met de prijs op de site (52,- pp per dag)? - Is het aan te raden om direct met de tour te beginnen in Dalat of eerst zelf nog ff verschillende dingen in de omgeving bekijken en daarna de tour te doen. Ik dacht dat de tour juist langs de highlights in de omgeving van Dalat ging en vervolgens kruipdoor/sluipdoor richting Mui Ne.
groeten,
Hallo P,
Je komt uiteindelijk wel in Mui Nee uit.
Wanneer je echt met ER op pad wilt zou ik zelf de route uitstippelen.
De eerste dag dus wel de highlights van Dalat en omgeving, overnachting in Dalat, en dag erop dan de tempel, waterval, witte zandduinen, red canyon en dan Mui Nee ( dit kan makkelijk in 1 dag ) en je rijd dwars door de bergen wat leuk is achterop een motor.
Je mist wel wat minderheidsdorpen met overnachting ( in mijn ogen poppetjes kijken en ze kleden zich na vertrek van touristen zich toch om en de olifantenrit ( doe ik niet uit principe )).
Scheelt je ook wat dagen in je schema.
gr
Ton.
Hoi,
Volgens mij scheelt het niet veel in prijs met wat je nu hebt gevonden via internet of dat je het ter plaatse boekt.
Zelf vond ik de minderheidsdorpen wel heel leuk, maar heb dan ook van een local een persoonlijke tour door hun dorpje gehad (volgens mij kleden ze zich niet om hoor). Maar het is maar waar je interesse naar uit gaat. Het scheelt zeker tijd als je wat overslaat ![]()
Groetjes, Anne
Ton,
die red canyon …wat moet ik me daar bij voorstelllen ? waar is die gelegen ?
Geert,
Hallo Geert,
De red Canyon ligt tussen Mui Nee en Nha Trang.
Stukje rijden na de haven van Mui Nee en de rode zandduinen.
Ongeveer 30/45 minuten vanaf de straat met resorts in Phan thiet
Je moet het je voorstellen als een geul van rond de 10/20 mtr. breed en iets van 10 mtr hoog ( moeilijk in te schatten die hoogte ) en een paar honderd meter lang.
Bezoek dit samen met de fairly spring.
Deze link geeft je een idee, is 360 graden te draaien.
Is makkelijker dan het te beschrijven.
gr
Ton.
gr
Ton.
Geeft inderdaad een goed beeld. Al moet je wel wat handigheid ervoor hebben om niet alleen maar de lucht te zien lol2 Dat deed ik dus ![]()
Ik sluit me aan bij wat Ton zegt: bezoek dan ook meteen wat meer bezienswaardigheden zoals de Fairy Falls en misschien ook de duinen (gele rode en witte) en ervan afglijden?
Groetjes, Anne
Ton & An ,
bedankt voor jullie mooi gedokumenteerde reaktie !
Geert,