Vol verwachting kijken we uit om naar Vietnam te gaan (backpacken) van half augustus tot 5 september We willen graag naar Halong Bay om daar een drie/vierdaagse boottrip te maken. Nu zijn er veel verhalen dat de boot waarmee je gaat en de prijs die je ervoor betaald zeer uiteenlopen. De een zegt dat je voor ā¬75,- een fantastische trip kan maken en de ander zegt dat je voor ā¬75,- op een boot slaapt/eet met kakkerlakken. Wij willen best wat meer betalen omdat deze trip ons een van de hoogtepunten lijkt -en romantisch blabla-, mooie boot, beetje luxe mag best, maar ben benieuwd welke ervaringen jullie hebben. Boeken ter plaatse? of in Hanoi, of NL? Die Red Dragon lijkt ons wel wat, of is dat echt afzetterij (4-daagse trip rond de ā¬300,-) Of heeft iemand een absolute aanrader/tip? of juist een waarschuwing?
Ook lijkt ons een meerdaagse reis met de Easyriders super. Alleen vragen we ons af wat dat dan gaat kosten - wat betaal je precies allemaal en wat is redelijk? En; is het veilig? Is alleen een helm voldoende? Ik rijd zelf motor maar altijd met pak en het staat me een beetje tegen om op mān smoel te kunnen gaan zonder pakā¦ik begrijp wel dat het hartstikke warm en benauwd is, maar zou toch graag jullie ervaringen met betrouwbaarheid, rij-stijl willen horen. Een ongeluk in Vietnam met de motor lijkt me horror.
over HaLong Bay kan ik niet veel zeggen, zelf die tocht niet gemaakt. Ben wel paar dagen op Cat Ba Island geweest en wat eilandjes gezien in de buurt van Halong Bay. Ook prijzen gezien van tours die naar HB gaan en die liggen echt wel een stukje lager! Je kan dit ook heel eenvoudig ter plekke boeken hoor, alle hotels/guesthouses bieden tours aan!
Over de EasyRiders kan ik je zeggen: Donāt think, just do it! mijn ervaringen zijn helemaal top met deze mannen ik heb een geweldige trip gemaakt, 1x 10 dagen en 1x 28dagen⦠met dezelfde rijder(en nog steeds contact mee!). Neem eens een kijkje op de site van deze Easyriders, hier vind je allerlei informatie wat betreft routes, ervaringen, mogelijkheden. Ook vind je er fotoās, filmpjes en de prijzen staan er ook op vermeld.
Heel veel succes met de voorbereidingen en alvast veel plezier in dit prachtige land!
vond het erg leuk. Wel vrij prijzig hoor. je moet ook hun overnachting betalen maar het is zeker de moeite waard (vooral als je zlef motor rijdt denk ik).
Ik zou zeggen zoek een beetje volwassen (dus wat oudere) motor rijder op. Die praten vaak beter engels (vroeger nog gewerkt voor de yankees) en ze rijden lekker rustig zonder gekke stunts. Deze tip kreeg ik van een vietnamees en vond het zelf erg relaxt met zoān oudje
Ook ik ben de geintresseerd in de Easyriders.
Ik land op 15 juli in Vietnam! En blijf dan een maand. Ik ga reizen in de richting van Hanoi Naar HCMC! Eerst naar Sapa en Halong Bay, en dan dus afzakken naar het zuiden.
Vanaf waar kan ik een Easyrider trip boeken? En hoe weet je dat je de goede Easyrider te pakken hebt?
easyrider is begonnen in Da lat. dus dat zou in princiepe het beste zijn maar ze zijn eigenlijk in alle steden wel te vinden.
en ja of je een goede hebtā¦in da lat hadden ze bepaalde hesjes aan zodat je kon zien dat ze de officiele zijn. Het wil niet zeggen dat de officiele beter zijn of juist niet. Je moet eigenlijk gewoon een aantal rider spreken en vergelijken, heb je er een goed/veilig gevoel bij en ook de prijzen bespreken. Moet er echt nog wel wat af lullen hoor want ze vragen behoorlijke prijzen. Het is vooral een gevoels questie en wat mij betreft was veiligheid het belangrijkste punt, dus bij wie voel je je veilig. Ik gaf al aan dat wij dat toch hadden bij de wat oudere motorrijders, die hebben toch een wat volwassenere rijstyle. Maar ach je leeft ook maar 1 keer he!?
Het vinden van de rider moet niet moeilijk zijn want zij vinden jouw wel haha.
ik ben wat aan het surfen en kom hier terecht. Mooie herinneringen aan de Easy riders. Echt geweldig, moet je zeker doen!!
Zoek iemand waar je een goed gevoel bij hebt. Ik heb hier nog wel een tel.nr / email van mijn rider. PB-tje is genoeg, ik was er in 2007
Ik en mijn vriend zijn net terug van een rondreis van 3 wkn door vietnam. Hebben ook een tripje gemaakt naar Halong Bay van 2 dgn en een overnachting op de boot. Wij hadden 55 dollar betaald voor een zogenaamde VIP trip, via het queen hotel in Hanoi, met AP travel. Wij dachten laten we iets meer betalen en iets luxe kiezen, dan hebben we ook wat. De boot was op zich wel ok, maar klein, en nog acht andere mensen op de boot die om half 9 naar bed gingen. Niet erg gezellig dus. Helaas hebben we ook kakkerlakken gezien, en hadden we bedbugs! Beetje een tegenvaller dus. In halong bay stikt het van de boten, en sommige zagen er erg mooi uit van de buitenkant. Waar je deze kan boeken en wat je dan betaald weet ik helaas niet⦠We kwamen wel twee andere nederlanders tegen die 100 dollar pp voor een nacht betaalden, heb hun daarna helaas niet meer gesproken. We hebben wel veel horror verhalen gehoord van mensen die een goedkope trip hadden. Vooral een trip met een hotelovernachting is volgens mij niet echt aan te raden. We hoorden van iedereen dat de hotels overboekt waren, waardoor mensen met elkaar op een kamer moesten slapen en sommige zelfs op de grondā¦
Wat betreft de easy riders, zeker doen! Ontzettend gave ervaring! Wij hebben een drie dagen 2 nachten trip van Dalat naar NahTrang gedaan met zijn tweeen. Moet zeggen dat ik me nooit onveilig heb gevoeld, ze reiden heel rustig. Het kost wel een duit, wij hebben 200 dollar pp betaald, met de echte easy riders, die je kunt herkennen aan een blauw zwart vestje. Ik denk dat je hat vast ook goedkoper kan regelen, maar of dat dan beter is weet ik niet, je moet gewoon iemand zoeken waarmee het klikt denk ik⦠Heb nog wel 2 telefoonnummers mocht je ze nodig hebben.
Wij mijn man en ik hebben ook de boottocht gedaan. Het was zeer goed dit geboekt bij ons hostel in het centrum van Hanoi wij betaalde 100 US dollar per persoon. Het bed was prima en hebben geen kakerlakken gezien. Ik weet alleen de naam van het hostel niet meer. Ik weet wel dat toen we terug kwamen we daarna weer bij hun konden slapen.
Easyrider tour ze-ker doen ja! Ik kreeg wat tips van mijn easyrider, hoe je weet dat het een goede is:
Ze horen goed Engels te spreken.
De ervaren easyriders hebben een boekje met ervaringen van andere reizigers, daar kan je veel uithalen: Hoe ze zijn en blader naar het begin dan zie je hoe lang ze al bezig zijn.
Ik ging samen met iemand die ik daar ontmoet had, de twee easyriders waren supergezellig, waren wat ouder maar reden superhard! Zo door de bergen heen was dat niet zo erg:) Ook heb ik niet veel betaald vergeleken met andere, het was 35 dollar per dag excl. je eigen eten, overnachting e.d. Als iemand een emailadres nodig heeft, die heb ik nog.