Tips voor reis naar ecuador?!

Hoi allemaal!

Ik ga in februari naar Ecuador om daar eerst 4 weken taalcursus te volgen, gevolgd door 4 weken vrijwilligerswerk met kinderen en daarna vlieg ik door naar Costa Rica voor 4 weken vrijwilligerswerk met dieren. Nu heb ik een vliegticket voor de heenreis vanaf Amsterdam naar Londen, van Londen naar Miami en van Miami naar Quito. Hebben jullie misschien nog tips voor zo’n lange reis en deze overstappen? Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen zover reis. Nu het steeds dichterbij gaat komen merk ik dat ik het steeds spannender ga vinden.

In Quito verblijf ik in een gastgezin. Raden jullie nog dingen aan qua veiligheid en het opbergen van dure spullen, zoals een laptop en camera??

Ik hoor graag jullie tips, zodat ik mij zo optimaal kan voorbereiden op mijn reis.

Via Wereldwijzer app

Tips voor je vliegreis, neem een goed boek en muziek mee. Voor de overstap: goed de borden volgen, maar dat spreekt wel voor zich. Voor de zekerheid een dubbele print van je boardingspass.

Bij een gastgezin kun je je spullen gewoon achterlaten, zijn doorgaans middenklas gezinnen die gewend zijn toeristen te ontvangen. Natuurlijk moet je altijd om je spullen denken en allert zijn, maar dat geld vooral op straat. Gewoon niet te veel waardevolle spullen meenemen, en regelmatig backups van je fotos maken, pinpas alleen meedragen als je gaat pinnen, etc. Gezond verstand gebruiken.

Voor de rest gewoon geniet van de voorpret, en het avontuur gewoon tot je laten komen. Oja, en misschien al wat Spaans gaan leren…