Hee! Ik ben op zoek naar tips mbt reizen in Ecuador/Zuid-Amerika.
Ik ben van plan om in april 4 maanden naar Zuid- Amerika te gaan. Ik ga eerst in Quito een maand een talencursus doen, daarna een maand vrijwilligerswerk in een apenreservaat en daarna een maand vrijwilligerswerk met kinderen. Daarna komt mijn vriend en dan willen we nog een maand rondtrekken.
Ik vroeg me af wat een beetje the must sees zijn van Ecuador en of een maand reizen daar niet te lang is aangezien het een best klein land is vergeleken met de andere landen in Zuid- Amerika.
Ik kan eventueel ook naar omliggende landen reizen. In Peru (Lima, cusco, machu picchu) ben ik al wel eens geweest, dus dat zou ik minder snel doen. Maar zijn er mensen die al hebben rondgereisd in Ecuador en weten wat leuke plekken zijn, en of een maand te lang is?
Of zijn er mensen die tips hebben voor andere dichtbijgelegen leuke landen? Bolivia? of andere delen van Peru?
Misschien zou ik eventueel ook mijn vrijwilligerswerk met kinderen in een ander land doen, dus als er mensen daarover nog leuke tips hebben?
Alles is welkom!
Wij hebben er 3 weken rond gereisd en bij lange na niet alles gezien.
Een paar dagen Quito, 2 dagen Mindo, 4 dagen Amazone, 1 week Galapagos en nog een week heen en weer met de auto naar Cuenca. Dan heb je nog lang niet het zuiden en westen van Ecuador gezien.
Wat leuk is is de markt van Guamote. Totaal niet toeristisch en erg kleurrijk. Cuenca is een mooie stad en de Amazone en de Galapagos een belevenis.
Huur een auto en ga rondreizen. Er is zat te zien voor 4 weken. Per dag kan je niet veel kilometers maken aangezien het veel 2 baanswegen door de bergen is. Geniet er van!
Ben net terug van 5 maanden Ecuador. Heb me geen moment verveeld. Vergeet ook de thermaalwaterbaden en de kust (Esmeraldas, Puerto Lopez, La Montanita) niet. Vanaf 1 maart is er de biennale Moderne Kunst in Cuenca. De markt van Riobamba op zaterdag en het treintje van Alausi. Een paar dagen Banos. Het Presley Norton museum in Guayaquil. Veel snorkelen op de Galapagos en door het oerwoud lopen en varen in Oriente. Vanaf 17:30 binnen thuis zitten in Quito want het is bloedgevaarlijk. Bij credit card betalingen altijd meelopen en de kaart geen moment uit het oog verliezen en zeer afgeschermd pincode intoetsen. s’Avonds niet allEEn taxi’s nemen. Goud en zilver thuislaten.
Via Wereldwijzer app
5 WEKEN
Via Wereldwijzer app
NB Een GELE regenponcho (Xenos 5 euro) meenemen. Kun je ook s’avonds bij nat weer veilig over straat lopen. Ze denken nl. dat je een lokaal officieel mannetje bent EN ze zien je blauwe ogen / toeristenoutfit niet.
Via Wereldwijzer app
Ik vond Quito persoonlijk niet de moeite, de stad zelf vind ik ook niet echt mooi en veel valt er niet te zien. Enkel “La mitad del mundo” waar je over de evenaar kan lopen.
Ik heb er ook de “teleferico” gedaan, vond ik niet de moeite en al zeker niet zijn geld waard. Mindo daarentegen lijkt me wel nog de moeite maar verder is er niet echt iets te doen.
Ik ben ook naar Montañita geweest in Ecuador en daar vind je mooie stranden, leuke bars en clubs. Als je houdt van surfen is dit de “place to be” of als je een groot budget hebt kan je aan de kust ook de Galapagos eilanden gaan bezoeken. Zou erg de moeite zijn maar is echt VRESELIJK DUUR!! Minstens 1000 dollar.
Ik denk dat Cuenca, de cotopaxi en de Quilotoa loop wel meer de moeite waard zijn dan Quito en de kuststreek (buiten Galapagos dan, dit moet wel uniek zijn denk ik). Maar hiermee vul je dus nooit een maand! Ecuador is een klein land dus de reisafstanden zijn ook korter, je bent dus snel rond. Als je dus een groot budget hebt en echt alles wil zien dan zal een maand misschien te weinig zijn. Heb je een beperkt budget en wil je enkel zien wat de moeite waard is, ben je volgens mij snel klaar.
Maar dat is mijn mening natuurlijk! Alvast veel plezier gewenst!
Hoi over 2 weken ga ik naar Quito!!ik heb nog 2 niet ingevulde dagen dus wil graag een korte excursie maken van 2 of 3 dagen.ik heb alleen maar te dure trips gevonden vanuit de grote hotels…iemand nog tips??
Via Wereldwijzer app
Wat ga je al doen en waar ben je de laatste 2 dagen?
Dag,
Is het zelf rijden met auto veilig? moet je een 4X4 nemen of een gewone wagen?
Of waar kan je een wagen met chauffeur huren?µ
We gaan immers eind maar naar Ecuador
Luc
Hoi Beste
de wegen in ecuador zijn van uitstekende kwaliteit,4x4 is niet echt nodig afhankelijk wat je van plan bent natuurlijk,het verkeer is ginder veel chaotiser maar veiliger, ik heb er maar een klein beetje zelf gereden en is ok,enkel denk ik dat het beter is om met chaufeur te reizen ,die mannen kennen de weg en weten waar je best naar toe gaat,zeker een aanrader is de spaanse taal te beheersen(opend deuren)ik heb er net in jullie 2013 1 maandje geweest ,familiebezoek,zaaaaalig
Ik weet niet wat je alemaal gaat doen maar ,el paillon del diablo is schitterend,moet je wel een beetje kunnen stappen,meer ,vraag maar
Hoi, ik ga al naar Otavalo, Cuicocha en Banos.
Via Wereldwijzer app
Hoi, is dat ver van Quito ?
Via Wereldwijzer app
Wanneer je naar Otovalo toe gaat kan je ook naar Mindo.
Of voorbij Banos naar Guamote naar de lokale markt (woensdag geloof ik). Veel minder toeristisch dan Otovalo. Zeer kleurrijk. Wij waren de enige toeristen toen wij er waren.
Dagje Mitad del mundo of nog even bijkomen in de hot pools van papallacta, was heerlijk voordat wij het vliegtuig in moesten stappen.