Tips Jungle/Amazonetour?

Hoi allemaal,

ik ben van plan om rond half april 3 weken naar Ecuador te reizen. Mijn plan is om eerst 1 a 2 dagen in Quito te verblijven, daarna een 4 daagse jungletour te doen, dan nog 1 dag Quito en daarna heb ik een mooie 2 weekse rondreis/vrijwilligerswerk combi gevonden bij een project wat ik super vind.(incl, quito, otavalo,peguche en kookles, salsales, spaans) Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met een goede jungletour en hoe intensief dit is(ik heb nl wat lichamelijke klachten). Ik heb er eentje gevonden die me aanspreekt bij riksjatravel, maar uit ervaring weet ik dat het vaak goedkoper is om het ter plekke te boeken, enige nadeel is dat ik dus aan tijd ben gebonden en ik maar 1 a 2 dagen in Quito ben voor ik naar de jungle wil gaan. En is 4 dagen jungle de moeite waard/de beste optie? Of minder dagen? Andere must see? Iemand tips? En weten jullie een leuk (goedkoop)hotelletje in een veilige wijk in Quito? Alvast bedankt!

Wij hebben rechtstreeks vanuit Nederland geboekt bij een Ecuadoriaans reisbureau welke een eigen lodge heeft. Wel low-budget met een 3 tal hotelkamers in een toren. Het is de Cuyabeno lodge.
Je doet wandelingen over slechte paden af en toe met blubber (door de vele regen). Ik weet niet hoezeer de lichamelijke gebreken dit aan kunnen? Veel doe je in een kano, welke wankel is bij het instappen. Het is niet zeer intensief maar je moet wel redelijk ter been zijn. Je hoeft natuurlijk niet overal aan mee te doen maar dan zit je alleen in een lodge. Is niet heel erg gezellig.

Er is ook een boot door de Amazone (Manatee Amazon Cruise), misschien is dit meer wat voor je? Wij hebben er geen ervaring mee.

Eventueel heb ik een reisbureau voor je met een Nederlandse eigenaar waar wij onze trip naar de Galapagos hebben geboekt. Je kan in Nederland betalen met euro’s maar betaald niet de “dure” Nederlandse toeslag. Wij zagen op een website van een Ecuadoriaans reisbureau een cruise welke zij voor het zelfde bedrag konden aanbieden. Door het betalen in Nederland hadden wij geen transfer en omwissel kosten.

Ikzelf kom net terug van de Yaruni-lodge bij Coca. Ik ontdekte Cuyabeno te laat: is goedkoper (220 USD voor 3,4 dagen) en dieper de jungle in. Maak je geen zorgen: de gids is heel wat gestuntel met boten en modder gewend. Je krijgt rubberen laarzen te leen!

Via Wereldwijzer app

Dank voor jullie reacties! Lichamelijk gaat dat wel lukken denk ik!Ik zal eens kijken naar Cuyabeno. Ik twijfel nog een beetje, ik heb 1 week in Quito, maar ben er nog niet helemaal uit of het de jungletocht gaat worden of bv de kust of NP. Ik heb maar een week en denk dat ik ter plekke beslis…wat vinden jullie een must-see?
En heeft iemand misschien ervaring met travel2b?Ik heb via skyscanner een goedkope (KLM)vlucht gevonden via travel2b…Tips welkom! Rosaarbil; zag ik nou dat jij Quito heel gevaarlijk vond? Welke wijk zat je? Ik dacht dat dat nogal meeviel daar…?

Travel1982 Valt totaal niet mee. Praktisch overal in Quito gevaarlijk tot zeer gevaarlijk. Lees elders mijn tips.

Via Wereldwijzer app

Wij hadden contact met www.Tributrek.com. De eigenaars zijn (hij) Ecuadoriaans en (zij) Nederlands. Zij hebben voor ons de cruise in de Galapagos geregeld. Wij hadden op een website een mooie prijs gevonden en zij konden deze tegen dezelfde prijs aanbieden. Konden betalen in euro’s en de omwisselkoers was meer dan redelijk. Communicatie was snel en goed en heel erg behulpzaam (ik lijk wel aandelen te hebben).

Je zal het zelf moeten ervaren…

1 like

Ik ben gister terug gekomen van 2,5 week Ecuador. Ben zo’n beetje het hele land doorgeweest. Een tour naar de amazone kan je gemakkelijk een dag van te voren of zelfs de zelfde dag boeken. Het is wel erg handig als je Spaans kent of met iemand bent die dit kan. Ik zou ook zeker kijken wat je wil van te voren, wil je dieren zien dan zou ik jet yasuni park doen en dorpjes etc is Tena leuk.
Ik zelf heb quito helemaal niet als gevaarlijk ervaren, Guayaqiel is daarentegen weer wat anders. Ik denk dat je moet weten waar je op moet letten en alert zijn, dan is er al een groot deel van het gevaar weg. Het is net wat je de criminelen aanbiedt.

Via Wereldwijzer app

1 like

Ik wilde hier nog even op reageren, ik heb een geweldige tijd gehad in Ecuador. Uiteindelijk ter plaatse een prachtige jungletocht geboekt bij Yarinda ecolodge.(geloof ik dat het heette). Ook Quito heb ik absoluut niet als gevaarlijk ervaren. Als je gewoon goed oplet, niet met je spullen te koop loopt en op je intuitie afgaat is het prima te doen. Ik heb er vrijwilligerswerk gedaan in 1 van de slechtste wijken en ging hier elke dag met de bus naartoe. Ook in het toeristische centrum geen narigheid gehad. Goed op je spullen letten en in de buurt van de de trappen richting het beeld had ik geen prettig gevoel, hier schijnen nogal wat zakkenrollers te zijn. Ik heb een heerlijke tijd gehad in Peguche, een klein dorpje in de bergen, leuk hostel ook, gerund door een NLse eigenares. Prachtig land!