Hallo allemaal, ik ga 5 mei vertekken naar ecuador met een vriendin.
We willen graag een bezoek brengen aan de jungle, nu lees ik dat Cuyabeno erg mooi is om te bezoeken, klopt dit? Of heeft iemand een andere tip?
Ik hou zelf er veel van fotograferen en hoop dan ook zoveel mogelijk wild-life te kunnen zien.
Is het verstandig om vanuit Nederland een trip naar de jungle te boeken of is dit beter vanuit Quito.
Mijn vriendin denkt zelf vanuit Nederland omdat ze bang is dat de lodges volgeboekt zijn, ik twijfel hieraan.
Verdere tips naar mooie plekken zijn natuurlijk altijd welkom.
Helaas moeten we wel alles met de bus doen is dit haalbaar?
Reizen met de bus is in ieder geval goed te doen door heel Ecuador.Natuurlijk zijn er hier bergen.Een afstand,hemelsbreed,kan dus aanzienlijk langer duren dan in Nederland.
Toeristen uit Ecuador zijn er dan niet want zowel de Andes als het kustgedeelte zitten dan nog op school,echter de meeste toeristen aldaar(Cuayabeno) komen uit het buitenland.
In het algemeen is het goedkoper in bijv.Quito te boeken.
Je kan bijv.dit risico nemen als je een alternatief plan/routes achter de hand hebt.
Bij aankomst in Ecuador meteen naar reisbureau om reis te boeken.
Er zijn natuurlijk ook zat lodges in andere delen van het land.Misschien is hier wat minder wildlife te zien,maar er zijn vaak hele mooie andere dingen te fotograferen(op gebied van flora).
Mag ik mijn eigen blog onder je aandacht brengen:
at home in ecuador.blogspot.com
Het is engelstalig,nog primitief en ik moet het nog aanzienlijk gaan uitbreiden,als ik tijd heb.
Cuaybeno:kijk onder Lago Agrio.Een tip,misschien is piedra blanca iets voor je?
onwijs bedankt voor je snelle reactie ik ga direct kijken op je blog. En naar Piedra Blanca.
Nee we hebben nog helemaal niets goed uitgezocht maar dat komt goed. Alle tips zijn welkom.
Het zal je al duidelijk zijn je hoeft niets te reserveren vanuit Nederland (je bent ook na het vakantie weekend) .
De natuur is zeker wel mooi bij Cuyabeno en voor foto’s zijn ook de nacht tours aan te raden (zorg voor een zaklamp!). een leuke lodge is ook: http://http://www.hotspots-tours.com/english/hot.htm
Met de bus is het zeker te doen maar vergis je niet in de afstanden want de ritten gaan niet snel.