Ben zelf 2x 3 maanden in Ecuador geweest en heb af en toe wat jungle gezien. Tena en Cuyabeno zijn me bekend als vertrek plaatsten naar de jungle en zijn allebei goed. Wat volgens mij belangrijker is dan de vertrekplaats, is de geplande tocht. Ik ben eens 1x 1 nacht de jungle ingetrokken met een groepje en dan zie je veel minder dan dat je bijvoorbeeld een tocht kiest van 3 nachten. Dan zit je veel verder in de jungle etc. Bij een tocht van 1 nachtje slapen in de jungle kwamen wij nog overal electriciteitspalen tegen etc… Niet echt helemaal into jungle dan hé! Kies je en tocht van 4 dagen dan slaap je vaak ook midden in de jungle en zie je wel allerlei (akelige) dieren.
Mee eens, Cuyabeno, 4/5 dagen, helemaal fantastisch!
Dit jaar ga ik ook weer, alleen ga wel een anders stukje proberen te ontdekken, dus wie weet verandert mijn mening nog, maar dat kan ik je pas in oktober vertellen.
Dan kan je de lodge en toer kiezen die bij je past. Ikzelf zou Jamu lodge adviseren als ze een klein groepje hebben en dus een engels sprekende gids en als het ietsje meer mag kosten zou ik gaan voor Grand Cuyabeno maar dan moet je wel even de waterstand in het meer checken (juni is over het algemeen geen probleem)