Jungle ecuador?

Hey,

Wij vertrekken eind juni naar ecuador en willen zowiezo een trip naar de jungle maken…

Nu lezen we verschillende dingen over tena,coca,cuyabeno… en da maakt het er niet gemakkelijker op.

Nu wat vinden jullie de beste optie en waar kan je de mooiste natuur en de meeste dieren zien??

Alvast bedankt!

Hoi,

Ben zelf 2x 3 maanden in Ecuador geweest en heb af en toe wat jungle gezien. Tena en Cuyabeno zijn me bekend als vertrek plaatsten naar de jungle en zijn allebei goed. Wat volgens mij belangrijker is dan de vertrekplaats, is de geplande tocht. Ik ben eens 1x 1 nacht de jungle ingetrokken met een groepje en dan zie je veel minder dan dat je bijvoorbeeld een tocht kiest van 3 nachten. Dan zit je veel verder in de jungle etc. Bij een tocht van 1 nachtje slapen in de jungle kwamen wij nog overal electriciteitspalen tegen etc… Niet echt helemaal into jungle dan hé! Kies je en tocht van 4 dagen dan slaap je vaak ook midden in de jungle en zie je wel allerlei (akelige) dieren.

Veel succes ermee!

groetjes

Cuyabeno is een goede vertrek plaats. je kunt er op vliegen vanuit quito.

3 dagen is het minimum…
Ik heb destijds een trip van 5 dagen gedaan, een onvergetelijke ervaring.

Mee eens, Cuyabeno, 4/5 dagen, helemaal fantastisch!
Dit jaar ga ik ook weer, alleen ga wel een anders stukje proberen te ontdekken, dus wie weet verandert mijn mening nog, maar dat kan ik je pas in oktober vertellen.

Cuyabeno!!!
ik heb voor een lokaal reisburo daar alle lodges bezocht en getest. Als je mijn bevindingen wilt lezen kijk je het beste even op http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/ecuador/183/572/

Dan kan je de lodge en toer kiezen die bij je past. Ikzelf zou Jamu lodge adviseren als ze een klein groepje hebben en dus een engels sprekende gids en als het ietsje meer mag kosten zou ik gaan voor Grand Cuyabeno maar dan moet je wel even de waterstand in het meer checken (juni is over het algemeen geen probleem)

JAMU LODGE !!! :smiley: Nu dat jij dat schrijft … Wie weet ga ik wel gewoon terug daar, het was echt fantastisch, prijs/kwaliteit prima.

Hey,

Bedankt voor de reactie!!!

het gaat cuyabeno resort–>jamu lodge worden, ben eens benieuwd :slight_smile: