Hoi
Wie kan er mij goede tips geven ivm jungle Tour?
Doen we die best in equador of ander land? Welke hebben jullie gedaan en wat waren de ervaringen?
Gracias!
Hoi
Wie kan er mij goede tips geven ivm jungle Tour?
Doen we die best in equador of ander land? Welke hebben jullie gedaan en wat waren de ervaringen?
Gracias!
Wij hebben het in Peru op Posada Amazonas, bij Puerto Maldonado gedaan en in Ecuador in de Cotocacha Lodge aan de Rio Napo. De eerste vonden wij het leukste. Alles went, dus daarom zijn wij in Bolivia niet de jungle in gegaan.
Welk van de landen beter is, kan ik je niet vertellen gezien ik Peru (voor dit jaar op de planning) en Bolivië nog niet gedaan heb. Vorig jaar (2015) deed ik in Ecuador de “5 day Amazone trip to the Nicky lodge” geboekt via Ecuatraveling die hier als moderator de Ecuador rubriek modereren en ik was erg tevreden over zowel de diensten van Ecuatraveling als van het verblijf en de excursies van de Nicky lodge.
Yohani:wereld:
Hoi katmol,
Ook ik kan alleen vertellen over mijn ervaringen in Ecuador omdat ik in Peru en Bolvia (nog) niet ben geweest. Mijn ervaring in de Cuyabeno jungle (waar Yohani ook is geweest) is voor mij echt de meest bijzondere ervaring geweest in de 2,5 jaar dat ik hier nu verblijf.
Cotocotcha Lodge, die Videjo heeft bezocht is een Lodge op de rand tussen Andes en de jungle dichtbij Tena, echt aan het begin van het amazonegebied zegmaar. De wildlife hier is niet te vergelijken met wat je in Cuyabeno of een van de lodges bij Coca ziet. Als je geinteresseerd bent in een meerdaagse tour zou ik inderdaad aanraden om naar het Cuyabeno park te gaan. Geweldige natuur en dieren, en daarnaast een goede prijs/kwaliteit verhouding (in tegenstelling tot sommige andere gebieden in Ecuador).
In principe is de natuur in alle 3 de landen hetzelfde, als je maar diep genoeg de jungle in gaat. Vanaf Quito is het “maar” 7 uur in de bus. Ik kan me voorstellen dat dat in de andere landen misschien wat verder weg is, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet.
Hallo,
Wij zijn ook in Ecuador naar de jungle geweest een paar maanden geleden. Ook naar Cuyabeno zoals Margot hierboven omschrijft.
Ik kan niet vergelijken met de jungle in Peru of Bolivië, wij hebben ook de keuze gemaakt om alleen in Ecuador te gaan. Maar Cuyabeno was voor ons wel schitterend!!
Wij verbleven in Cayman Lodge, via de Secret Garden hostel in Quito geboekt voor 4 dagen. Een prachtig gebied, veel dieren gezien, je zit ook in the middle of nowhere midden in de jungle. Echt een fantastische ervaring!
Groetjes,
Silke (www.reisjemee.com)
Wij gaan naar Nicky Lodge in Cuyabeno ben benieuwd!
Trouwens, gaaf filmpje van de galapagos, Silke! (Op je website)
Wij zijn net terug van Nicky lodge! Wert niet wanneer je juist gaat maar verwacht (heel) veel regen en muggen ! Ik had spijt dat ik geen verrekijker bij had (onze gids had er geen) dus misschien best eentje meepakken! De busrit ernaartoe is niet zo comfortabel en lang… De lodge zelf was basic maar leuk! De crew daar was zeer vriendelijk! Have a nice time!!