Jungletour boeken in Ecuador?

Hallo allemaal,

in juli zijn we ruim drie weken in Ecuador, waarvan we 1 week op de Galapagos zullen verblijven.
We hebben dan nog 10 dagen over om van Guayaquil naar Quito te reizen. We willen graag 4 of 5 dagen de jungle in. Nu kom ik er steeds achter dat de jungle tours vooral in Quito geregeld worden.
Eigenlijk wil ik liever vanuit Guayaquil langzaam naar Lago Agrio reizen, zodat we vanaf daar met de boot de Jungle in kunnen. Dan hoeven we niet eerst helemaal naar Quito te reizen. Maar vanaf welke plekken kunnen we nog meer jungletours regelen? Ik boek het liever in Ecuador zelf, gezien de prijzen waarschijnlijk wat lager zijn dan wanneer ik het vanuit NL boek.

Heeft iemand tips? De Jungle staat op ons lijstje vanwege het dierenspotten. Dus de Jungle in vanaf Tena of Banos trekt ons minder, hoewel we daar hoogstwaarschijnlijk wel langs gaan als we van Guayaquil naar het noorden reizen (per bus).

En…is de duivelsneus echt een aanrader / must?? Ik twijfel!

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Min

Hoi Min,

Leuk dat je Ecuador komt bezoeken! Een heel groot gedeelte van Ecuador bestaat uit de jungle, namelijk het hele oosten van het land. Echter als je als toerist echt heel diep te jungle in wil, dan zijn er grofweg 2 keuzes:

  1. Cuyabeno National Park (noorden)
  2. Yasuni National Park (centraal)

De meest populaire optie is om een tour te doen in de Cuyabeno. Dat is ook het park waarvandaan de tours starten in Lago Agrio. Als je vanuit Guayaquil (zuidwest) naar Lago Agrio (noordoost) reist met openbaar vervoer, kom je sowieso langs Quito (noorden).

Er zijn tal van lodges in de Cuyabeno, maar vanwege het spotten van wildlife is het zo belangrijk dat je zo min mogelijk last hebt van andere (lawaaierige) toeristen. Nicky Lodge zit als enige lodge een stukje verderop de rivier, wat dus alleen maar goed is. De prijs is vergelijkbaar met andere lodges ($280 voor een 4 daagse tour), en van tevoren boeken in Nederland of hier in Ecuador maakt qua prijs niet uit. (Dit in tegenstelling tot Galapagos cruises, waarbij je wel ter plekke last minute prijzen kan krijgen).

Tena en Baños zijn leuk, maar qua jungle experience absoluut niet te vergelijken met de nationale parken.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje antwoord heb gegeven op je vraag. Als je nog meer vragen hebt, laat het gerust weten! Je kunt me ook altijd mailen op margot@adoreecuador.com (kan gewoon in het Nederlands).

Groetjes,
Margot

1 like

Bedankt MargotHG voor je informatie. Inmiddels toch maar vanuit NL een jungletour geboekt, zodat we niet meer in Quito een tour hoeven te regelen. Dus kunnen we relaxed van zuid Sierra naar noord Sierra reizen.

Groetjes, Minny

Ha Minny, leuk, naar welke lodge ga je uiteindelijk?!

Ik ga inderdaad naar de Nicky Lodge.

Ik heb er erg veel zin in! Hopelijk gaan we veel beesten zien en is er een groep en gids die ook mee werken om zo veel mogelijk te zien.

Wat leuk dat jij zo actief bent steeds op deze site. Fijn! Bedankt voor alle tips die je eerder, aan anderen hebt gestuurd.

Ik heb dan toch nog 1 vraagje :wink:
Denk je dat we, als we 1 dag hebben, heen en terug kunnen van Quito naar Mindo en weer terug?

THNX wederom!

Quito - Mindo retour in 1 dag is makkelijk te doen. Maar wel erg zonde. Je hebt dan maar een paar uur om vogels te spotten en juist met zons opgang en ondergang is het leuk om in die omgeving te zijn. Toch proberen op zijn minst 1 overnachting daar te doen?

Dag Margot,

Ik heb enkele dagen geleden ook een vlucht geboekt naar Quito van half oktober tot half november, en plan ook een 5-daags verblijf in een Amazonelodge en een Galapagos boottrip van een 8-tal dagen. Ben je nog altijd werkzaam bij Ecuatraveling?

Zal via het e-mailadres XXXXXXXXX wat meer informatie doorgeven naar wat ik op zoek ben. Kan dus ook gewoon in het Nederlands, of toch liever in het Engels (mijn Spaans is jammer genoeg niet goed genoeg voor dit)?

Yohani:wereld:

Ha Yohani!

Sorry voor mijn late reactie! Ik ben zeker nog werkzaam bij Ecuatraveling, ik was alleen even 3 weken op vakantie in Nederland en had tijdelijk ook problemen met inloggen hier. Maar ik zie dat je al contact hebt gehad met mijn collega Pablo, super! Mocht je nog vragen hebben en dat liever in het Nederlands doen, stuur me dan zeker even een mailtje op margot@ecuatraveling.com en dan komt die direct bij mij uit! Zag dat je ook met de Nemo naar Galapagos gaat, leuk zeg!

Hey Margot,

Alles inderdaad al besproken en geboekt met Pablo (de junglelodge en Galapagoscruise). Ondertussen ook een auto (4x4) geboekt en enkele overnachtingen in het begin en het einde van de reis via de van Pablo doorgekregen info.

Hartelijk bedankt en misschien zie ik jullie wel in oktober!

Yohani:wereld:

Helemaal super Johan, en voel je inderdaad vrij om nog even binnen te stappen in één van onze kantoren als jullie aankomen in Quito!

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen beide parken in de Amazone?