Zelf zou ik graag in mei naar Ecuador vertrekken op reis voor 3 weken,
en ben achter informatie aan t gaan, maar dat verschilt nogal…
zou graag weten wat het meest interessant is, met een groepsreis vetrekken of op eigen houtje…moet wel zeggen dat het de eerste keer is dat ik zo ga reizen.
Alleen gaan is zeker goed te doen en erg leuk omdat je zo veel mensen van verschillende nationaliteiten ontmoet.
Tickets zijn er vanaf 900 euro volgens mij, met overstap. KLM vorig jaar was 1250, maar dat was een “duur” ticket (te wijzigen enzo).
KLM is nu al bijna 1500 Euro…helaas…
Zelf heb ik de laatste keer met delta Airlines gereisd, via Atlanta, een beetje een omweg maar met het grote voordeel dat je in totaal 61 kg mee mag nemen in plaats van de schamele 25 met klm (behalve als je uit Quito vertrekt…). Vooral asl je voor heel lange tijd naar Ecuador etc gaat kan dat een groot voordeel zijn…
Hey kom net uit Ecuador prima te doen en het weer is nu goed.
Montanita veranderd langzaam in het backpackers party paradise, minder regen in banos enz. Wees wel voorzichtig in Quito, een beetje een dodgie stad zo hier en daar.
Afgelopen zomer ben ik naar Equador gegaan. Een zeer mooi en boeiend land. Drie weken is wat kort maar het voordeel van Equador is wel dat het relatief gezien niet zo groot is. DUs je kan aardige stukken reizen op een dag.
Het busvervoer is er erg goed geregeld en dus een zeer goede manier om te reizen.
Ik had een aantal hoogte punten daar:
een amazone trip van 4 dagen.
-raften in Tena ( je kan vierde categorie doen…zeer tof!!)
canar/ incapirca
cuenca
en de warmwater bronnen van papallacta (1000 x beter dan banos!!)
Kijk wat je met de tips doet, wilde ze je wel even meegeven.
merci voor alle informatie alvast, nu kan ik weer een stuk verder plannen met reizen, ben ook van plan er een heel stuk vrijwilligerswerk aan vast te plakken…dus nu vollop sparen…heb nooit gevlogen, maar zolang t toestel land en opstijgt ben ik al lang tevreden. trouwens die site van Binnenlandse zaken als je daar bij alle dreigingen en zo kijkt, mag je precies Nederland ook al niet meer in. Dus dat doen we dus niet meer:)
[. trouwens die site van Binnenlandse zaken als je daar bij alle dreigingen en zo kijkt, mag je precies Nederland ook al niet meer in. Dus dat doen we dus niet meer:)
merci voor de tips…
super
[/quote]
Wat bedoel je met…dan mag je Nederland niet meer in?
IK bedoel daar eigenlijk mee dat zover ik gelezen heb, je uit moet kijken in Nederland voor berovingen en zo…das nooit iets om je zorgen over te maken.
je zult inmiddels al heel wat informatie gevonden hebben over equador… Maar ik wil je toch nog even Otovalo aanraden (ten noorden van Quito, op een dag met de bus te doen). Daar is op zaterdag en zondag naast een grote ‘gewone’ markt ook een animalmarket.
En verder vond ik Banos, in het midden van het land ook erg leuk, maar dat zal wel al op je planning staan…
Ecuador is een prachtig land, ik was er 2005. Ga vooral naar de Galapagos Eilanden als je de kans hebt. Het kost wel een paar duiten maar je vergeet het nooit meer. Je weet niet wat je meemaakt wat betreft de dieren die daar rondlopen. Alle dieren reageren heel anders op mensen omdat het pas laat allemaal ontdekt is en niet helemaal verperst is door de mens. Verder zou ik Guayaguil mijden als ik jou was. NIet een hele mooie stad en relatief veel meer criminaliteit als bijvoorbeeld in Quito. Ik had voortdurend het gevoel dat ik op mn hoede moest zijn. Quito is daarentegen heel goed te doen.
Ik ben ook van plan om in september met mijn vriendin naar Ecuador te gaan.
Ik weet uit ervaring dat het allemaal wel meevalt meestal, maar weet iemand hoe het zit op het moment qua veiligheid, nu Colombia Ecuador is binnengevallen ivm FARC rebellen?
En als jullie nog tips hebben, dan hoor ik dat graag.
Atacames is ontzettend leuk om heen te gaan! Dit is aan de kust en je kunt vanuit Quito een bus nemen vanuit de busterminal.
Ik heb zelf een tijd in Ecuador gewoond! Als je verder nog iets wilt weten , hoor ik het graag.
zit nu in Ecuador.
Wat betreft de problemen met Colombia…die zijn er zo goed als niet.
tenminste niet merkbaar voor toeristen.
Behalve wanneer je de grens met colombia over wilt dan zijn de controlles nu scherper dan ze waren
ik zit hier voor een aantal maanden en mijn vriend komt naar me toe voor een 3 weekse vakantie.
En dat is veeeeels te kort!! haha.
We gaan 8 dagen naar de Galapagos en 5 dagen naar het amzone gebied en dan zijn de 3 weken al bijna om
Banos vond ik ook leuk en Otavalo ook. Maar wanneer je tijd gebrek hebt en niet perse wilt shoppen kan je de laatste overslaan.
ik zelf heb voor mij en mijn vriend een paar dagen in de buurt van Cotapaxi gepland. Daar zijn " leukere" markten, de vulkaan, krater meren, veel wandel mogelijkheden, Het is de andes dus traditoneel geklede bevolking en Lama´s
Op die manier hebben we alle drie de zone´s van ecuador toch in 3 weken weten te proppen
wat betreft veiligheid. hoewel ik normaal altijd vind dat het overtrokken is zit er in Ecuador helaas wel een kern van waarheid in. Het goede nieuws is echter dat je zelden beroofd word onder bedreiging van een mes of een wapen. Over het algemeen is het zakkenrollerij.
Met scheermesjes worden je broekzakken of rugtas opengesneden.
Wanneer je hier extra op let en zorgt dat je niet veel waardevolle spullen op je hebt of die verspreid is er niet veel aan de hand.
helaas zijn de hostels ook niet altijd veilig dus maak wel gebruik van de kluis als ze die hebben!
beter het zekere van het onzekere nemen dan een domper op je vakantie hebben!