ecuador en galapagos boeken

Komende zomer wil ik 4 weken naar Ecuador en daarvan 1 week naar de Galapagos eilanden.
Ik moet deze 4 weken opnemen tussen 19 mei en 22 augustus.
Aankomst was mijn plan op Quito en terug via Guayaquil.

Waar kan ik het beste mijn vlucht boeken, en wanneer is het goedkoopste?
En vooral waar is het handigste/voordeligste om de Galapagos te boeken?
Dit vindt ik echt lastig, ik zie prijzen op internet voorbij komen die er niet om liegen.

Alle tips zijn welkom. Ook zeker must see plekken in Ecuador.

Ik ben eigenlijk van plan alleen vlucht en Galapagos vast te leggen en verder daar te zien wat ik ga doen.
Natuurlijk heb ik wel een plan in mijn hoofd, maar het kan door leuke tips van andere reizigers veranderen.
Ik houdt er van om het echte land te zien en af en toe de geeikte paden te vermijden.

Laat maar horen wat jullie ervaringen zijn.

THANKS

Vergeet een bezoek aan de Amazone niet.

Via Wereldwijzer app

1 like

Heb je ook een tip waar het het mooiste is in de Amazone?
Ik wil niet op zo’n plek komen waar 100 toeristen per dag komen…

Ik zat zelf in de Yaruni-lodge, bij Coca. Het is duur, maar er zijn niet veel mensen tegelijkertijd, de gids (Eduardo) is verdomde goed, de excursies zijn veel en leuk, het eten is goed, het personeel is 1 brok positiviteit. Kortom, mijn hart brak toen ik weer terug moest. Cuyabeno-lodge is een stukje goedkoper, maar ik weet niet hoe het er is. Je schijnt er de rivierdolfijnen te kunnen zien.

Via Wereldwijzer app

1 like

Cuyabeno lodge was leuk. De hele dag op pad. En hebben ook de dolfijnen gezien en ook een Margay! Mooie omgeving. Accommodatie was goed maar wij hadden een prive kamer met prive faciliteiten. Hiervan zijn er 3, de overige zijn dormrooms. Geen ervaring hoe dat is. Eten was goed en gids ook. Zeker zijn geld waard.

Hoeveel kostte dit met prive-kamer?

Via Wereldwijzer app

Hoi! Ik zit op het moment in quito en ben van plan om ook een week naar de galapagos te gaan, maar dan eind maart. Ik heb mijn reis geboekt via travelactive en daar raadde ze mij aan om de trip naar de galapagos te boeken in ecuador zelf, dit zou veel goedkoper zijn. Ik moest van haar denken voor een reis van 5 dagen aan zo’n 1200 euro en ongeveer 1500 dollar. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! En veel plezier alvast!

Via Wereldwijzer app

Beste,

Wilt u een rondreis door Ecuador en de Galapagos, neem even contact op met RondereizenPeru.eu. Die organiseren individuele rondreizen door Peru,Bolivia,Ecuador en Galapagos.
mvg

ik ben inmiddels al lang terug en heb een geweldige reis gemaakt
cuyabeno lodge is echt een aanrader voor de amzone, GEWELDIG

Hallo allemaal,

ik wil graag ongeveer 2’5 week naar Ecuador en de Galapagos in september. Wil mijn ticket boeken in Ned. Maar de rest het liefst hier maar kan ook in quito. Had gedacht aan 3 dagen quito en omgeving. 4 dagen amazone tour, 4 dagen overige belangrijke dingen op het vaste land en 5 dagen Galapagos.
heeft er iemand bruikbare tips voor me. Wat is echt een must to do en over het vervoer etc.
is mijn idee haalbaar ? Alle info is welkom.
vast bedankt.

ilse

Advies:
Maak een eigen topic en vertel wat meer wat je leuk vindt en hoe je wilt reizen. Nu krijg je antwoorden om bijvoorbeeld met de bus te reizen, of taxi met of zonder gids of huur auto of vliegtuig of…etc.

Er is zoveel te doen in Ecuador. Van liggen op het strand tot een vulkaan beklimmen en alles wat er tussen ligt. Zo hebben wij bijvoorbeeld de laatste nacht van ons verblijf in Ecuador in Papallacata overnacht. Heerlijk een warmwater bron voor de deur van ons hotelkamer, super voorbereiding op een lange vlucht naar huis. Maar is dit betaalbaar / haalbaar voor jou?

Cuenca is heel mooi en ten zuiden daarvan ook maar kan jij daar komen met je budget en beschikbare tijd?

Kortom, je vraag is nog iets te algemeen en nu verwacht ik dat je antwoorden krijgt in de trant van: “Ga eerst het forum goed doorlezen en je wensen inventariseren”. Is overigens ook mijn advies :wink:

Wij willen je graag helpen, maar hou je van vogels? Ga dan naar Monteverde. Bezoek bijvoorbeeld niet Otavalu maar Guamote op de marktdag (Is veeeeel minder toeristisch). Je kan met een kabelbaan de berg bij Quito op. Overnachten kan in eenvoudige hostels maar ook 5* hotels.

Je route is haalbaar wanneer je vliegt. Weet wel dat 5 dagen Galapagos daadwerkelijk 3 a 3,5 dag zijn. Dag 1 is vliegen en aankomst (misschien in de middag een uitstap naar een eiland), de laaste dag vertrek je weer in de ochtend.

Succes met voorbereiden!