Heeft er iemand ervaring met het ter plaatse ( in ecuador) boeken van een galapagos trip in de periode juli augustus ( 8 dagen). Wij denken dat het goedkoper is om het in ecuador te boeken dan vanuit Nederland. Klopt dat en kan iemand vertellen wat het dan kost?
Annemarie
Hoi Annemarie,
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wel veel over gehoord. Op het vliegveld kwam ik wel mensen tegen die direct vanuit NLD hebben geboekt of als verlenging op hun rondreis, maar de meesten die ik heb gesproken regelen het ter plekke. Zie ook de vorige topic die hier over ging, daar heb ik algemene info in gezet.
Meest budget is om er zelf heen te vliegen en dan vanuit daar dagtripjes te maken, kun je ook af een toe lekker een dagje zelf indelen.
Maar er is dus ook volop keuze uit boottrips van 4-10 dagen ongeveer, basic tot luxe, vandaar dat het zo ook in prijs varieert.
Ik zou ook zeggen: daar regelen en dan kijken of je een leuke last minute kunt boeken.
Groetjes!
vanaf quito kun je dat zonder problemen regelen.
Gewoon even een reisorganisatie binnen lopen, met wat geluk hebben ze nog een last-minute.
Dank voor de info eigelijk wat ik verwachtte. Wij zijn 20 jaar geleden naar de Galapagos geweest en hebben het toen ook in Quito geboekt. Toen zaten we echter niet in de school vakantie vandaar dat ik het even wilde checken. Zelf dacht ik ook dat je het in Quito waarschijnlijk gewoon kunt boeken. Dat zal altijd wel iets goedkoper zijn dan het vanuit Nederland te regelen.
Annemarie
Niet waar. Juli/augustus zitten de boten behoorlijk vol. Je kunt er wel wat vanaf krijgen (is mij paar jaar geleden ook gelukt), maar niet heel veel. En als je weinig tijd hebt is het geen aanrader. Ik heb echt behoorlijk rondgesnuffeld, en moest een week wachten. Nu had ik die tijd ook, maar als je die tijd niet hebt: boeken vanuit NL zou ik zeggen…
Pablo, Dank voor de info, op zich hebben we dan een week of drie en ergens in die periode willen we dan de trip maken. Onze ervaring tot nu toe met trips/hotels e.d. boeken vanuit Nederland is dat we daar achteraf altijd spijt van hadden. Ook als het maar 100 tot 200 euro geodkoper is ter plekken dan is dat maal 4 nog altijd 400 to 800 euro, toch een fors bedrag.
Kortom we gaan er nog eens goed over nadenken.
Annemarie