galapagos

Inmiddels ticket Ecuador bij klm geboekt.
ik ga van 31 mei tot 28 juni .

Nu zit ik echt met mijn handen in het haar betreft Galapagos.
Is het in die periode mogelijk om daar nog te boeken? Of dan veel al vol?
Iemand ervaring met er heen vliegen en dan daar in de haven op een boot wachten?
IS het makkelijker om vanaf quito of vanaf guayanquil naar Galapagos te reizen.

ik hoop dat er mensen op dit forum zitten die meer weten.

kijk uit naar jullie reacties

Wij hebben geen ervaring met mei en juni maar wel met de Galapagos. Zolang het geen hoogseizoen is (vakanties in America etc.) kun je volop boten boeken. Ook op de Galapagos zelf. Alleen ben je dan afhankelijk van de beschikbare boten en hun route. Vooraf boeken kan je zelf bepalen welke route jouw wensen het dichtst benaderen.

Zoek eens op “last minute galapagos” en lees jezelf in wat een trip moet kosten. Bepaal voor jezelf wat je zelf wilt uitgeven. Wij zaten in maart op een boot en de trip geboekt 2 maanden voordat we zouden afreizen. Engelsen hebben 1 dag vooraf het vertrek geboekt tegen exact hetzelfde tarief. Dus lastminute is niet altijd goedkoper.

Vliegen vanaf Quito of Guayaguil zal Guayaguil misschien makkelijker zijn. Vanuit Quito vlieg je naar Guayaguil en vervolgens naar de eilanden. In Guayaguil moesten wij uitstappen om vervolgens weer in hetzelfde vliegtuig in te stappen (dit is dus onze ervaring).

Veel plezier met voorbereiden!

1 like

110 USD cash apart houden voor toegang Galapagos. Een vlucht boeken naar Puerto Ayora op Santa Cruz en dan Of daar gaan shoppen naar een cruise tegen sterk gereduceerde prijs Of gaan island-hoppen en ter plekke losse hotels en excursies (snorkelen!!) boeken.

Via Wereldwijzer app