Galapagos in 1 week op eigen houtje?

Na een verblijf van iets meer dan 3 weken in en rondom Quito zou ik graag nog een week door willen brengen op de Galapagos eilanden. Gelet op de enorm hoge prijzen van de reisorganisaties daar, zou ik dit graag zelfstandig doen.
Ik heb vernomen dat het reizen tussen de diverse eilanden redelijk goedkoop (€25) is als je per veerboot hopt van eiland naar eiland.
Nu vroeg ik me af of iemand dit heeft ondernomen, welke eilanden zich daarvoor het beste lenen en of je voldoende moois meekrijgt (volgens de boekjes nl. niet).
Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het boeken van een vlucht daarheen vanuit Quito en hoeveel het me ongeveer zal kosten.

Alle tips zijn heel erg welkom, het is nogal een last minute plan aangezien ik volgende week vrijdag al richting Ecuador vertrek!

Hoi Renee,

Ik ben zelf nog aant plannen om naar Ecuador te gaan en ben nog veel info aan het verzamelen, ik kan je dus eigenlijk niet helpen.
Kan je wel vertellen dat mij de volgende prijs voor een vlucht naar de Galapagos is doorgegeven;
Guayaquil - Galapagos - Quito U$468,00
Vanaf Quito zou dit ongeveer het zelfde zijn.
Deze vlucht (in januari) is via Tame maar er zijn meerdere maatschappijen zoals Aerogal.

Galapagos helemaal op eigen houtje ben ik nog nergens tegen gekomen…

Succes, groetjes christel

Er zijn veel mensen die op eigen houtje afreizen naar de Galapagos en aldaar een trip boeken(last minute) of per speedboot,dagtrips maken naar diverse eilanden die in het bereik liggen.Dit scheelt je vrij veel geld als je het zo doet.Op tripadvisor vindt je hier heel veel informatie over.Ik zou zeggen lees aldaar de threads door.

http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g294307-i2253-Ecuador.html

Hoe is de beschikbaarheid van last minutes voor cruises in Maart/April/Mei? Is dit voldoende aanwezig of is alles vol?

Hoi Christel,

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk te laat begonnen ben met zoeken. Je kent het wel…werk gaat dan voor en dan ben je eigenlijk al te laat! Ik heb inmiddels veel goede tips binnen. Reizen per ferry blijkt goed te doen tussen de eilanden. En ook via de luchtmaatschappij LAN kun je redelijk goedkoop aan een ticket komen. Het zoeken naar een hotel ga ik ter plaatse doen of wellicht van tevoren vanuit Quito. Ik hoop dat ook jij een hele mooie reis tegemoet gaat, geniet ervan!

Groetjes Renee