Route Galapagos

Hallo!

Begin mei ga ik met mijn moeder voor een week naar de galapagos. We zouden graag 4 a 5 dagen met een boot meegaan om eilanden te zien waar je op eigen gelegenheid niet kan komen en dan nog een paar dagen zelf rondtrekken daar. Ik heb gehoord dat het belangrijk is om goed te informeren welke route wordt gevaren, dus ik zou graag willen weten wat de mooiste plekken zijn en wat de ervaringen zijn. Zou ik nu al moeten boeken of kan ik een paar dagen van te voren in Guayaquil rondkijken (ik zou bijv een week eerder naar guayaquil kunnen gaan voordat mijn moeder daar aankomt om een reis te boeken). En worden de tickets van guayaquil naar de eilanden duurder naarmate je langer wacht met boeken of blijft de prijs gelijk?
Gracias!
Judith

Als je dingen wilt zien waar je op eigen gelegenheid niet kunt komen moet je eigenlijk een 8-daagse cruise boeken. De 4-5 dagen rondjes gaan niet zo ver/blijven meestal een beetje rond Santa Cruz hangen. Verre eilanden waar lange cruises heengaan zijn vaak Espagnola (zuid; oa Albatrossen) en Tower island (noord: red footed boobies. Deze zijn veel zeldzamer dan de blauwe). Guayaquil is niet slim. Het is een rotstad en veel minder reisbureautjes dan in Quito. Ik heb in de Mariscal in Quito idd iets moois kunnen scoren (week wachten, maar was bij mij onderdeel van heel lange reis), maar weet niet of je deze gok zou moeten wagen. Het is niet zo dat je in Quito een enorm aanbod last-minutes hebt, en heel veel goedkoper zijn ze volgens mij niet: ze komen ze toch wel kwijt die plaatsen.

Oh ja, vanuit Quito of vanuit Guayaquil vliegen maakt niet zoveel uit. Ok, de vlucht is ietsje duurder, maar niet heel veel. De vluchtprijzen zijn standaard (en duur dus). Verwacht dus niet dat je daar een deal op kunt scoren. Bij laat boeken zou je wel een probleem kunnen krijgen met beschikbaarheid van stoelen.

Bedankt voor de info!
Mijn moeder vliegt op Guayaquil en ik ben daar ook in de buurt tegen die tijd dus qua vliegtickets maakt het niet uit. Maar uit je verhaal begrijp ik dat je een 8 daagse reis zou aanbevelen… Op welke boot heb jij gezeten? En via welke organisatie heb je dat geboekt?
Mijn eerste idee was om een korte cruise te doen en dan zelf nog andere eilanden te bezoeken, maar als ik zo andere info lees dan lijkt dat minder makkelijk te zijn als gedacht omdat je altijd met een excursie mee moet. Op die manier ben ik niet veel goedkoper uit dan een langere cruise denk ik… Als het alleen om mezelf zou gaan dan had ik veel meer opties (is ook een onderdeel van een lange reis) maar nu moet ik uiteraard rekening houden met de beperkte tijd die mijn moeder daar heeft, dus ik zal idd maar iets gaan boeken al!

Bedankt! :slight_smile:

Stukje van m’n weblog (nu offline gehaald).

Ik ga voor een 8-daagse cruise naar deze eilanden. In eerste instantie was ik van plan om een 5-daagse trip te doen voor ongeveer 1000 Euro, en dan nog een paar dagen in het hoofdstadje te blijven. Deze trip kost me 1275 Euro. Boven budget dus, maar dan heb je wel wat! Niet alleen 3 dagen extra (dat spaart weer wat uit, 3 maal overnachting, lunch, ontbijt en avondeten), maar ik heb ook nog eens een first class boot gescoord! De goedkope bootjes (die zinken ook wel eens :-)) maken maar een heel klein rondje, en ik wil toch echt wat meer zien. Ter info: het goedkoopste aanbod dat ik gehad heb is 590 dollar voor 4 dagen op zo’n rotbootje. Deze boot, de Monserrat, maakt een heel grote ronde, inclusief een weinig bezocht eiland in het noorden. De boot zelf heb ik 1200 dollar (daar komt dus nog 400 dollar voor het vliegtuig en 100 dollar entree bij) voor betaald. Ze zeggen dat de normale prijs 1650 is (de Quito prijs dus, volgens mij ligt dat veel hoger als je in het buitenland boekt), de last minute prijs is 1300, en ik heb er nog eens 100 dollar vanaf geluld. Ik heb het echt goed uitgezocht en ben er achter gekomen dat er ook vergelijkbare boten zijn waarvoor ze 2200-2300 dollar vragen…Het reisbureau heeft de hele boot gechartered, en ik heb een Nederlander gesproken die via hetzelfde bureautje weggeweest is en er erg positief over was! Nu maar hopen dat de hoge verwachtingen uitkomen!

Die hoge verwachtingen zijn uitgekomen! Maar het kan best zijn dat de prijzen inmiddels al weer aardig gestegen zijn hoor (dit was 2007). Het bureautje waarbij ik geboekt heb (in Quito) was: Unforgettable Expeditions. Av. Amazonas N24-77, ter hoogte van de zijstraten Foch en J. Pinto. Geen idee of ze een website hebben :-).

Lees dit ook eens: http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/ecuador/166/526/
Dan zie je ook waarom je vooral geen 4 dagen ofzo moet doen (= eigenlijk maar 2,5 dag) :-). Prijzen kunnen wel eens een beetje gedateerd zijn. Oh ja: Tower island heet ook wel Genovesa.