Ik heb al veel topics voorbij zien komen over dit onderwerp maar helaas nog geen antwoord op mijn vragen. Ik vind hier op het internet ook weinig over terug dus graag jullie hulp. 31 augustus vertrekken we naar Ecuador en we willen onze reis afsluiten met een aantal dagen op de Galapagos eilanden. Nu hebben wij beide een soort afkeer van groepsactiviteiten e.d. Daarnaast hebben we beide niet bepaald ‘zeebenen’. Ons idee was dan ook eilandhoppen waarbij we op diverse eilanden (in ho(s)tels) overnachten en daar aangekomen zelf te kijken met welke organisaties we dagtripjes willen maken. Aangezien we ongeveer 4-5 dagen willen blijven leek het ons wel een goed idee om de overnachtingen wel alvast te boeken om zo onnodige zoektochten naar slaapplekken te voorkomen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Galapagos eilanden op deze manier te bezoeken en ervaren? Zo ja, wat raden jullie aan? Eventuele bijzondere locaties om te overnachten of 'must do/sees zijn ook zeker welkom.
Daarnaast zie ik weinig op het internet over het reizen van het ene eiland naar het andere eiland.
Er gaan boten die je binnen een paar uur van het ene naar het andere eiland brengen. Vaak 1 in de vroege ochtend en in de middag. Neem pilletjes mee want ze kunnen heftig zijn… Tickets regel je bij tourbureautje, beste van te voren. Kost $30. Overigens betaal je bij aankomst al meteen $100 op het vliegveld. Pinautomaat is op Santa Cruz alleen in de vertrekhal dus neem cash mee. En je betaalt ook $20 bij vertrek vanaf vaste land.
Je kunt trouwens met de boot rechtstreeks van Santa cruz naar isabela of cristobal. Maar niet van isabela naar cristobal.
Ik weet niet in welke prijsklasse je je overnachting zoekt. Ik zat in de goedkoopste hostels.
Op Isla Isabela raad ik een dagtour naar Los Tuneles aan! Dat is wel met snorkelen, maar daar houden jullie niet van? Op Cristobal kun je fietsen huren en stranden langs met prachtige dieren. Overweeg ook om bijv van een ander eiland terug te vliegen. Scheelt je tijd!
Veel plezier met voorbereiden en laat maar weten als je nog vragen hebt
Bedankt voor je bericht. Het idee is nu om 2 nachten op Santa Cruz de overnachten en 2 nachten op cristobal. Dan vliegen we terug vanaf cristobal, dat scheelt inderdaad tijd. Dank voor je tip!
Ik ben samen met mijn man en we vinden hostels wel leuk (m.n. de gezelligheid) maar bij voorkeur wel de hostels met een privé kamer en enige vorm van luxe. Maar een prijsklasse hoger is op zich ook geen probleem. Snorkelen lijkt ons wel erg leuk, met ‘zeebenen’ bedoel ik dat we liever niet 5 hele dagen op een boot zitten (en slapen). Dit hebben wij ooit in Australie gedaan en dit is absoluut niet bevallen :). Is het goed te doen om een slaapplek en eventuele tours te boeken op het moment dat je daar bent? Of is dat lastig? We gaan in september (volgens mij niet de meest drukke tijd).
Op dag 1 kom je aan op santa cruz. Halve dag over misschien, afhankelijk van je vlucht. Weinig tijd dus.
Dag 2 volle dag iets doen op Santa Cruz? Moet dan wel op dag 1 nog te regelen zijn.
Dag 3 naar Cristobal. En afhankelijk van de boot nog een aardige dag of maar een paar uur over.
Dag 4 vliegen dus ook weinig tijd?
?
Tours vertrekken vaak vroeg in de ochtend. Die loop je al mis op een aantal dagen.
Ik deed zelf telkens 1 reis- en regeldag (in ochtend de boot. Dan naar hostel en tours regelen etc.) Dan twee dagen tours. Dan weer boot. Etc etc.
Ik weet niet of je inmiddels al op de Galapagos bent, of bent geweest, maar toch… Als je budget wil gaan zou ik van tevoren al hostels boeken op hostelworld.com of booking.com. Op de Galapagos eilanden is alles helaas een stuk duurder dan het vasteland. Het is makkelijk om dagtours te regelen als je daar bent, sommige duurder dan andere. Echter moet ik zeggen dat 4 dagen inderdaad wel erg kort is voor wat je er allemaal kan zien, al helemaal als je veel op jezelf wil doen en dus meer tijd met regelen kwijt bent. Het ticket (rond de $500) dollar plus de $20 immigration transit card en de $100 park entree maakt dat ik er zelf minimaal een weekje zou willen zitten. Snorkelen is zeker aan te raden, er is minstens zoveel bijzonder leven te zien onder water als boven water! Mocht je nog meer info willen kun je me altijd mailen op margot@ecuatraveling.com of binnenstappen in een van onze kantoors in Quito voor geheel gratis en vrijblijvende reistips