Wie is er weleens met de backpack naar Ecuador en de Galapagos eilanden geweest?
Wat zijn tips, wat moet je zien.
Hoe lang ben jezelf geweest en wanneer?
Wie is er weleens met de backpack naar Ecuador en de Galapagos eilanden geweest?
Wat zijn tips, wat moet je zien.
Hoe lang ben jezelf geweest en wanneer?
Ik denk dat je je vraag beter op het backpackersforum kunt plaatsen van Around The Globe: Reisforum - Reizigersforum Daar zitten veel backpackers die al vaker in Ecueador zijn geweest. Sommige zelfs meerdere malen. Hier staan al veel vragen en antwoorden waar je veel aan zult hebben.
Zelf ben ik er ook geweest, maar dan met een groepsreis. Als je de hoogtepunten wilt weten kun je op onze niet commerciele site www.bjusterbaarlik.nl kijken. Hier staan onze ervaringen in de vorm van een route-/reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips.
Ik heb, inmiddels alweer 4 jr geleden, 3 maanden door ecuador gereis en naar de galapagos eilanden geweest. Daarvan heb ik echter nog 6 weken een taalcursus gedaan in quito.
Met een backpack is het goed te doen als je geen haast hebt want de bussen willen er nog wel eens lang over doen.
Tips qua plaatsen: quito, de markt, het stadsplein, het park, de berg op waarvan ik de naam even kwijt ben…
In de buurt de vulkaan de cotopaxi op, of met de mountainbike afdalen.
Tena waar je mooie tochten door de jungel kan maken (wel georganiseerd en dan ook 7/8 dagen omdat je anders echt aan het randje blijft)
Banos wat een heel erg leuk en gezellig stadje is, met een erg leuke hostal. Daar kun je veel in omgeving doen, fietsen, raften,wandelen, de warmwaterbronnen bezoeken enz.
Atacames: war je afhankelijk van de tijd van het jaar walvissen kunt zien vanuit een avontuurlijk vissersbootje die vanaf het strand vertrekken.
Montanita (een populais surf dorp)
Riobamba, waar je op het dak van de trein een leuke trip maakt.
Otavalo, met een grooote markt, en mogelijkheden tot mooie wandeltochten om het meer heen of paardrijden.
Alles is met bussen goed te doen al zijn ze richting de jungel soms wel wat avontuurlijk…
Loja vond ik niet zo veel aan, en guayaquil ook niet.
De galapagos eilanden kun je ook zelf heen en daar ter plaatse een lastminute regelen (alhoewel veel mensen zeggen dat dat niet kan, maar het kan echt!) en anders in quito een tocht regelen. Dan wel de 8 dagen doen, de 5 dagen is dan echt te kort, zeker omdat je toch alveel geld uitgeeft is dat beetje meer zeker de moeite waard!
Ik vertrek a.s. maandag ook naar ecuador (heb er zin in!) en wil ook graag de galapagos bezoeken. Maar zoals jij zegt dat je het ook terplekke kunt regelen als je aankomt op de galapagos. Is dit goedkoper. Heb je een indicatie van de prijs voor 8 of 5 dagen trip>?
Jos
Hai!
Ik vertrek ook volgende week naar Ecuador. Aangezien mijn budget erg klein is, heb ik (helaas!) geen geld om met een touroperator of een organisatie naar de Galápagoseilanden te gaan…dat wordt dus zwemmen ;).
Nee, iemand die nog tips heeft om daar op op andere wijze te komen (vrienden, familie, kennissen of gulle touroperators die daar werken of verblijven misschien?), laat het me ajb weten! Wil dit stukje wereld echt ook graag bezoeken!
Saludos!
ja zit momenteel niet zo vaak op het forum aangezien ik in argentinie zit…maar, ik heb toen voor de helft van de prijs geboekt daar ter plaatse, het bverschilt van wat er is. het is inmiddels alweer 4 jr geleden dat ik daar was en toen was de entree van de galapgos 100 dollar, volgens mij is dat daarna verdubbel maar dat zou je na kunnen kijken. En de prijzen…ik betaaldew toen 600 dollar volgens mij voor 8 dagen…maar hoe die prijzen intussen zijn, en is ook afhankelijk van de lastminutes die er zijn…
In elk geval succes en veeeeel plezier daar! ik zit nu in argentinie wat top is, maar ecuador is nog steeds een favoriet land van me!
Hi myravo,
Bedankt voor de reactie! We zullen eens zien. Argentinië lijkt me trouwens ook te gek! Was daar vorig jaar bijna naar vertrokken om te werken in een call-centre in Buenos Aires. Ook jij nog heel veel plezier daar!
Saludos!
Een paar jaar geleden was de entree ook nog steeds 100 dollar. Rest klopt niet meer van. 8 dagen is eerder het dubbele. Last minutes voor de halve prijs? Vergeet het maar! Je krijgt er misschien wat vanaf, maar zeker niet de helft. Als je weinig tijd hebt om rond te neuzen/wachten, dan gewoon wat vanuit NL boeken.
Voor de Galapagos raad ik aan een relatief kleine boot te nemen (10 to 20 personen). Van de grote boten denderen zoveel mensen het water in, dat er geen plaats meer is voor andere beesten. Neem een onderwater camera mee en beslis van te voren of jij will gaan duiken of snorkelen. Als snorkelaar op een duik boot zitten kan, maar de duikers bepalen wanneer wat gedaan wordt.
In equador hebben wij getrokken rond de Cotopaxi vulkaan. Erg mooi landschap. Deze vulkaan is onder begeleiding (?) in 2 dagen te bewandelen/beklimmen.