Tips budget naar Galapagos?

Hallo allemaal,

dit najaar reis ik 3 maanden door Ecuador, Peru en Bolivia.

Momenteel ben ik me aan het oriënteren of een trip Galapagos eilanden in mijn budget plus tijdsplanning past.
Ik weet dat het zeer prijzig is, daarom ben ik ook op zoek naar een budget manier.

Ondanks dat ik budget reis wil ik niet het gevoel hebben dat ik iets mis, in dat geval kies er liever voor om op een ander moment terug te reizen naar de Galapagos om er zo optimaal van te genieten. Ook voel ik een tijdsdruk, de eerste 2 weken van mijn reis breng ik namelijk een bezoek aan een kinderdagverblijf in Quito. Ik zal dus keuzes moeten maken…

Heeft iemand ervaring hiermee?
En zo ja, is het aan te raden… Plus is het realistisch?

Alvast bedankt,
groetjes Lonneke.

Hallo Lonneke,

In 2010 heb ik 3 maanden door Bolivia, Peru, Ecuador (incl Galapagos) en Costa Rica gereisd. Een land meer in dezelfde tijdsperiode dus ik zou zeggen dat het qua tijdsplanning zeker wel lukt. Zelfs nog op een relaxte manier! :slight_smile:
Ik vond in Ecuador het vaste land niet zo veel toevoegen (ik was toen al in Bolivia en Peru geweest) dus ik zou zeker direct van Quito naar Galapagos vliegen en daar lekker de volgende twee weken doorbrengen! :slight_smile:

Ik ben niet budget naar Galapagos geweest omdat ik vooraf mijn boottrip geboekt had (vanuit Nederland). Ik dacht, als ik toch in Ecuador ben ga ik natuurlijk naar Galapagos, terugkomen vanuit Nederland is altijd duurder.
Je kunt het daar wel goedkoper regelen en ook overnachten op het main island is helemaal niet duur. Mensen waarbij ik op de boot zat hadden voor een fractie van de prijs de cruise geboekt in vergelijking met mij. Maar dat is wel een gok… Je moet dan tijd hebben om een dagje of twee te wachten tot er een cruise vertrekt. Maar je kunt daar ook veel doen, dagtripjes, duiken, snorkelen… etc.
Galapagos is zo de moeite waard, ik ben er twee weken geweest en vond dat eigenlijk nog te kort. Ik zou zo terug gaan!
Ik heb ongeveer 3 weken over mijn reis door Peru gedaan en ben een maand in Bolivia geweest. Denk in Bolivia ook aan Torotoro National Park, was een van mijn hoogtepunten.

Groetjes,
Heleen

1 like

Hoi Lonneke,

6 jaar geleden heb ik een Galapagos trip geboekt vanuit Quito.
Vliegen van Quito via Quayaquil naar Galapagos + 8 daagse tour op de Guantanamera heb ik toen 1400 dollar voor betaalt en dat was een goede prijs, ik weet niet wat de prijzen nu zijn.

Ik zou je aanraden om een kleine boot te nemen (maximaal 20 personen) om optimaal te genieten en niet met een groot cruise schip te gaan (dit ook vanwege de natuur, je merkt als je daar bent wel waarom je niet op zo’n groot schip wilt zijn).

Van de eilanden vond ik Genovesa het bijzonders en het mooist, dus dat is zeker een tip om een boot te nemen die daar naartoe gaat.

Veel plezier en mocht je nog extra vragen hebben, kan je me altijd een privebericht sturen.

Groetjes

1 like

Hoi Hoi!

Ik vetrek volgende week naar Ecuador! Ik ga eerst twee en een halve week met een vriendin een rondreis maken, gewoon lekker backpackje op de rug en we zien wel! Ben heel benieuwd naar de cultuur en de mensen, kan niet wachten!
Een korte tour naar de Galapagos eilanden gaan we ook absoluut maken - dat kunnen we natuurlijk niet missen als we daar toch zijn. We hebben nog niets gepland en willen gewoon naar Quito gaan en rondsnuffelen - we hebben namelijk gehoord dat het veel geodkoper is om terplekke iets te boeken. Wel heb ik al wat reisburo´s aangeschreven, en kreeg op zich wel leuke opties aangeboden maar echt toch nog niet in ons budget…we hopen dat we in Quito iets leuks vinden.
Na onze rondries gaat mijn vriendin terug naar Nederland en ik blijf nog 4 maanden om studieonderzoek te doen, ik studeer antropologie. Ik zou ook graag in contact komen met andere nederlanders die ook iets langer blijven, tips voor huisvesting zijn ook welkom.

Groetjes!

Wil je echt geld besparen, dan is het echt het beste om gewoon in Quito rond te shoppen naar last minute reizen naar Galapagos. Wij hebben de Encantada geboekt in Quito bij Happy Gringo, en hebben uiteindelijk een prijs gekregen die ruim $300 minder was dan via het internet van tevoren. Supermooie reis gehad! De Encantada is een top-boot en de mensen bij Happy Gringo heel erg aardig…ik geloof zelfs dat er ook een nederlandse meid werkt.

1 like