Wij willen in juli naar Ecuador. We willen daar een jungle tour doen van ongeveer 7/8 dagen en we willen ongeveer 7 dagen Galapagos doen. Verder hebben we in principe geen plannen, aangezien dit samen al een duur geintje is.
De jungle tour door de Amazone boeken we het liefst wel voor we vertrekken en ook de Galapagos boeken we liever al eerder, omdat we denken dat last-minute in juli er misschien niets meer te vinden is.
Een ticket naar Quito kost nu 1077€.
We willen eigenlijk voor 3200€ klaar zijn (alleen exclusief drinken/eten), inclusief die vlucht.
Wie heeft er goede tips? Bedankt alvast voor de moeite
Is die 3200 euro per persoon of voor met z’n tweeen? Als het per persoon is is het principe helemaal geen verkeerd budget. Om hier binnen te blijven kan ik je helpen met de meest budgetvriendelijke cruises en land tours op de Galapagos voor je. En een schatting van de kosten van de hotels etc als je het zonder tour zou willen doen. Als je me per PM je emailadres stuurt kan ik wat verschillende opties in juli naar je opsturen. De jungle is, in verhouding met een trip naar de Galápagos, veel goedkoper. Bijv $320 voor een 5 daagse tour. Hier kun je gewoon met de bus naartoe voor $20 dollar. Je mag me ook rechtstreeks mailen op margot@ecuatraveling.com!
De galapagos doe je beter op je eentje zonder cruise. Dat komt een heel stuk goedkoper uit en je ziet dezelfde dieren. Mijn volledige budget staat ook op mijn blog.
De jungle is ook prachtig. Wij hebben een 4daagse gedaan naar Cuyabeno, geboek in de Secret Garden hostel in Quito. Heel erg de moeite.
Mochten jullie nog wat tips en ideeën willen over en prachtige foto’s zien van Cuyabeno, Baños, Galapagos en Quilotoa dan kun je vanaf nu ook kijken op onze Blog over ecuador.
Dank je wel! Na het zien van je foto’s alleen nog maar meer zin. We gaan ook naar Nicky Lodge en doen ook een 5-daagse cruise op Galapagos namelijk. En die schommel in Banos wil ik ook zien
Ik begrijp dat je alles van tevoren hebt geboekt, maar heb je het gevoel dat dit ook nodig was?
Wij gaan volgend jaar in juli en willen eigenlijk pas op de galapagos zelf de cruise boeken.
Ik was benieuwd of je daar nog naar gekeken hebt, of bijv. gehoord hebt, dat er nog wel plekken vrij waren.
Het is niet nodig om van te voren te boeken hoor. Dan kom je veel duurder uit. Wij hebben onze cruise de avond voordat we op de cruise gingen geboekt. Ik heb zelfs gehoord van mensen die pas op de ochtend van de cruise zelf hebben geboekt. Hoe later je boekt, hoe meer korting je krijgt. Wij hadden het minst betaald van alle 16 passagiers aan boord.
Er zijn tientallen tour agencies op Santa Cruz. Je moet gewoon verschillende agencies aflopen en kijken welke cruise je het leukst vindt (aantal dagen, welke eilanden, aantal medereizigers, soort boot etc) en dan onderhandelen over de prijs en boeken. Wat wel belangrijk is om te weten: je moet de last minute boekings contant betalen. Dus zorg dat je voordat je gaat boeken al een paar duizend dollar uit atm’s hebt gehaald. Sommige atm’s hebben een limiet van 200 dollar per dag.
Galapagos is geen goedkope bestemming en de cruises al helemaal niet, maar het is het dubbel en dwars waard. Alvast veel plezier!
Idd, boeken van tevoren hoeft niet per se. Wij hebben 1700 usd betaald voor een 5-daagse cruise inclusief vlucht en al het eten. Echt belachelijk veel geld en dit kan lastminute veel goedkoper.