Budget Ecuador?

Goedeavond mensen :slight_smile:

Op dit moment zit ik in Spanje en ik zit erover te denken om naar ZuidAmerika te gaan. Het enige probleem is: ik heb nog ongeveer 2000 euro. Is het daarmee haalbaar te reizen? Ik weet dat een vliegticket rond de 1000 euro kost…

Op zich maakt me welk land in ZuidAmerika niet zoveel uit, maar Ecuador heeft mijn voorkeur. Een ander budget achtig land ook prima…

Ik ben benieuwd, wat zijn jullie ervaringen met de kosten van overnachtingen en t leven daar etc? Ik ben met weinig tevreden :slight_smile:

Ohja, het zou gaan om de periode van juni.

Hoi,

Met 1000 euro kom je een heel eind als je lowbudget reist. Zie een paar andere topics hier over kosten in Ecuador. Zo’n 300 euro per week. En in 3 weken kun je best wat zien van het land.

Groetjes!

Ok bedankt voor je reactie!

En dan is Ecuador een leuk land voor 3 weken of heb je een betere tip?
Op zich maakt t land me niet zoveel uit, maar ik denk niet dat t qua budget veel zal schelen of wel ?
Langer kan ik helaas niet blijven…

een tripje galapagos zit er dan niet in :smiley:

Maar drie weken voor Ecuador is mooi. een weekje jungle, een weekje op de bergen en een weekje strand!

Nee, de Galapagos kost al zo’n 800 euro, dus dat gaat niet echt lukken. Maar ik ben zelf naar Puerto Lopez geweest en heb me daar zeer goed vermaakt met het walvissen spotten en Poor men’s Galapagos, Isla de la Plata. Dus dat is misschien een optie voor je. En dan kan je leuk afreizen langs nog wat meer kustplaatsen.
idd de jungle ‘moet’ je ook echt doen, het Amazone gebied is fantastisch! In Quito zijn er genoeg plekken waar je leuke trips kunt boeken voor een redelijke prijs, gewoon even goed zoeken. Een vulkaan of twee meepikken in de bergen, kleine dorpjes bezoeken. Dan heb je echt een mooie reis.

En pak de nachtbussen, dan ben je geen reisdagen kwijt.

Veel plezier!

Hey,

Bedankt voor jullie reacties! Maar ik heb besloten later dit jaar te gaan en eerst nog wat door te sparen, zodat ik wat langer kan blijven en misschien een paar landen kan zien :slight_smile:

Heel erg bedankt!

Groetjes :zon02: