Mijn vriendin en ik gaan binnenkort voor een jaar op reis naar onder meer Zuid-Amerika. We gaan onder meer naar Ecuador. We horen dat Ecuador vrij goedkoop is maar vragen ons toch af of gemiddeld 80 euro per dag voor zijn tweeën haalbaar is. We willen zoveel mogelijk in tweepersoonskamers, maar luxe is absoluut niet nodig. Verder willen we wel uitstapjes kunnen maken en zullen zoveel mogelijk per bus reizen. De Galapagos eilanden staan overigens niet op ons programma. We zullen in april in Ecuador verblijven. Is die 80 euro per dag dan best ruim of is het krap?
Hoi, best wel ruim genomen. Ik denk als je 50 dollar per dag rekent voor slapen en eten, 2 personen, kom je al een heel eind. Busreizen zijn goedkoop, maar een vluchtje om een hele lange rit te overbruggen is ook niet echt duur, 65 dollar p.p., daar bespaar je weer veel tijd mee. De meeste dagtochten liggen rond de 40 dollar (maar je kunt ook heel veel zelf regelen, wat je veel geld bespaart) en een dag of 4 de jungle in rond 220 dollar.
Grote kans dat ik er dan ook weer ben in Ecuador. Veel plezier met alle voorbereidingen.
Ik las dat je in ecuador bent geweest. Ik wil zelf ook naar cuenca in januari t/m mrt. In de lonely planet staat dat het dan ook veel kan regenen en wat kouder is. Heb jij hier veel last van gehad of valt het opzich wel mee? Ik hoor het graag.
Hey Ruth, ik ben nog niet in die periode in Ecuador geweest, dus kan het helaas niet zeggen. Ik was er nu eind augustus en het was overdag best lekker, maar toch een stuk bewolkter en kouder dan bv. in Quito, af en toe regen gehad, miezerregen. Maar ja, in Quito zeggen ze dat 't in oktober de winter is en het was er gewoon overdag nog over de 20 graden en een heerlijk zonnetje. Zodra de zon onder gaat wordt het snel fris en dat is ook zo in Cuenca. De ochtenden zijn over het algemeen genomen het mooiste, vandaar dat iedereen dan ook lekker vroeg op pad is.