Ik ga begin july voor 3weken naar ecuador met 2maten.
Nu hebben wij nog een aantal vragen…
Hoe zit het met het klimaat daar?
Zijn er plaatsen waar je lekker op t strand kan genieten van de zon?
Wat zijn de prijzen daar ivm eten, drinke (bier :nod:) en overnachtingen enzo…
Alle andere tips(dingen die we zker moeten doen) zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Wij waren in sept. met een rondreis van 3 weken in Ecuador. Zie onze (niet comm.) site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan ons reisverslag, veel foto’s en een lijst met tips.
2 jaar terug daar in juni-juli geweest. Weer was redelijk/goed:
Quito e.o. (juni/juli): overdag heel goed te doen, rond 5 uur ging de zon onder en werd het ook meteen fris, je zit er ook best hoog.
Puerto Lopez (juli): veelal bewolkt, temperatuur aangenaam, niet op het strand gelegen, wel walvissen gezien.
Cuyabeno regenwoud (juli): lekker zonnig, wel af en toe een flinke bui, dat hoort er ook echt bij.
Volgens LP jan-mei is het goed strandweer.
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Ga je gewoon budget, dan ben je zo’n 20 dollar per dag kwijt (excl. al die biertjes).
Ik weet niet waar jullie interesses liggen, maar ik zou zeggen probeer van alles wat mee te pakken… strand, gebergte en regenwoud. Onderweg kom je dan van zelf van alles moois tegen.
Mijn reisverhaal staat op de hieronder vermelde site. Ga zelf dit jaar hopelijk eind augustus/september terug voor 5-6 weken.
Wij zijn in 2005 naar Ecuador geweest.
Wij waren er in oktober / november.
Overdags was het lekker warm maar de avonden waren fris. Wel afhankelijk hoe hoog je zit. Wij zijn bijvoorbeeld tot 5000 meter geweest en daar vroor het.
In de laaglanden (Amazone en jungle) was het gewoon tropisch, warm en de nodige regen…
De prijzen waren over hert algemeen iets lager dan in Nederland. Meestal aten wij (met bier erbij) voor ongeveer 30 tot 40 euro per persoon.
Overigens een geweldig mooi land. De natuur is schitterend. In de steden moet je wel goed op je spullen passen, wij zijn in Quito beroofd van een rugzak met inhoud… dus wees allert!!!