Wat mee te nemen?

hallo!
Ik kijk een beetje rond op dit forum, maar zie toch vooral dingen staan over bezienswaardigheden in Ecuador. Ik vraag me vooral af waar ik verder aan moet denken, wat ik mee moet nemen etc.
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een half jaar naar Ecuador, en ik heb alleen wat reiservaring van vakanties binnen Europa:hihi:

Groetjes

nou vooral warme truien…hahaha
het mag an wel op de evenaar liggen maar in de gebieden in de bergen is het berekoud!
Nou ja, het hangt een beetje van de maand af.
Maar afgelopen weken kwamen we hier aan en was het 9 graden (overdag) en nu spring ik een gat in de lucht want het is droog en 19 graden!

Zit sinds mid maart in Quito en het regent vrijwel iedere dag een paar uur. Soms hele dagen. De temperatuur komt dan zelden boven de 12 graden uit. Verder hebben huizen en hostels geen verwarming dus kan het vooral ´s nachts vrij fris zijn.

Aan de kust en in de amazone kan het wel lekker warm zijn hoor!

Een pet of hoed oid. Je hoofdhuid verbrand nogal snel op die hoogte.

Omdat mijn zus in Ecuador woont ben ik er al verschillende keren geweest.
De temperatuur kan er s’ morgens en s’ avonds erg verschillen vooral rond Riobamba kan je met warme kleren vertrekken en tijdens de dag t shirt nodig hebben.
Laagjes kleren zijn dus het ideaal=warmere trui,t shirt onder of zo’n afritsbroek aan de benen is ook altijd makkelijk.
Zorg zeker voor een zonnebril,zonnecreme en veel muggenmelk.
Je kan natuurlijk ook daar altijd voor een leuk prijsje aan dikke truien komen dan sleur je minder mee in de het doorgaan en heb je nog een leuk souvenier bij je thuiskomst.
Leuke reis.

Een wereldstekker is ook erg handig :slywink:. Mocht je elektrische apparatuur meenemen dan… Het elektriciteitsnet in Ecuador heeft een voltage van 110 Volt.

mijn ervaring is dat mijn wereldstekker niet pastte
ik heb ter plekke voor $2.50 een stekker gekocht

Oh, haha. Daar heb ik geen last van gehad, maar dat schiet niet erg op :slywink:. Maar voor 2.50 hoef je het ook niet te laten.

En iets heel anders: Medicijnen :wink:

Ik heb erg veel baat gehad van mijn Norit en Imodium. Mijn maag/darmen kunnen niet zo heel goed tegen verandering :wink: En het is toch vervelend als je daardoor binnen zou moeten blijven…

Het meeste kun je ook daar kopen, maar ik houd helemaal niet van medicijnen en neem ze dan liever mee uit Nederland.

Maar als je last hebt van Wagenziekte of zee ziekte (voor de galapagos gangers) Koop dan ter plekken Mareol
Dat is 10 keer beter dan alle pilletjes uit Nederland en je wordt er niet knetter suf van

Ik laat ze nu zelfs overkomen naar Nederland!:cool: