Vegetarisch eten in Ecuador..

Hallo,

Januari 2009 wil ik waarschijnlijk naar Ecuador. Ik ben Vegetarier en vraag me af of ik daar een beetje vegetarisch eten kan vinden. Iemand die hier ervaring mee heeft? Ook vroeg ik me af wat voor weer het is in Januari in Quito. Ik hou namelijk niet van kou en hoor veel dat het in Quito wel koud kan zijn… Het liefst rond de 28 graden zou perfect zijn :zon02:Ik kijk uit naar reacties van mensen die hier ervaring mee hebben!

Groetjes Andrea

Vakantie Quito 2022 - Voordelige vakanties | Zoover stukje naar beneden scrollen, 20 graden dus

Het is in Quito zelden boven de 20 graden. Dit geldt trouwens voor een groot deel Van Ecuador! Er liggen van die bergen, je weet wel… de Andes. En op hoogte is het nu eenmaal zelden warm…ook al zit je op de evenaar.

Ben er van maart tot eind juli geweest. voornamelijk Quito en dat was fris! heb daar extra truien gekocht. 1 van de redenen dat je het daar zo koud hebt is omdat er geen centrale verwarming is in huizen of hostels.
En het regent heeel veel in de bergen

om op je vegetarische vraag terug te komen. Hoofdgerecht bij de stalletjes is kip met rijst en dan vaak een bonen of linzen prutje. Gewoon vragen om “zonder vlees” en dan kom je er wel. Verder zijn er heel veel soepen waar vaak wel vlees in zit. Gewoon even vragen. In restaurantjes die cateren voor toeristen hoef je geen problemen te hebben. Wanneer je op een tripje gaat naar jungle of galapagos ofzo kan je van te voren aangeven dat je vegetarier bent

Je krijgt dan wel heel veel ei. Maar Ecuador heeft veel bakbananen, mais en aardappel dus dat is wel redelijk gevarieerd

Ik ben nu in Ecuador en ik ben vegetarier. Er is vrijwel niks qua sojaproducten (´vleesvervangers´) en er wordt heel veel kip gegeten. In de lokale restaurantjes is er niet zo heel veel keus dus, in touristische gebieden is vaak wel een vegetarisch restaurant te vinden. Verder kun je natuurlijk altijd een gerecht waar vlees in zit zonder vlees bestellen.
Ik heb er niet zo veel problemen mee, ik kook ook zelf. Als jij dat ook gaat doen kun je misschien een zak sojabrokjes meenemen, dat blijft wel goed, heb ik ook gedaan.
Gewoon een beetje flexibel zijn, er is hier verder genoeg lekker eten.

Qua weer verschilt het best wel per dag, meestal is het in de ochtend/begin middag heel zonnig en regent het later op de dag. Soms is het heel heet en soms vrij koel. Verwacht geen dagelijks strandvakantieweer. Ik zit trouwens in Quito.