Dit jaar in november, december en januari wil ik op reis gaan. Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren.
Ik vroeg mij af wat het weer (regen/temperatuur) rond deze tijd is in Equador en Peru. Hoe is het aan de kust en hoe is het in de hoger gelegen plaatsen?
Quito kent niet echt seizoenen (behalve regenseizoen en droogseizoen). Toen ik er was in december/januari was het rond de 20 tot 24 graden. Maar je zit erg hoog, dus het blijft fris. T-shirt met vest - zonder jas weer zeg maar Maar bereid je voor op alles; het is net Nederland en kan zowel lente, zomer, herfst en winter op één dag zijn Met name 's ochtends en 's avonds kan het vrij koud zijn!
Aan de kust is het een stuk warmer (vochtiger/benauwder). Rond de 26/27 graden, maar ik heb er niet echt heel veel zon gezien… Was vrijwel altijd bewolkt (maar dat kan ook gewoon domme pech zijn). Mocht de zon doorbreken; smeer je goed in
Ik verbrand niet snel, maar ik was daar met een Ecuadoriaan die zijn voeten was vergeten in te smeren en die waren eind van de dag paars, met blaren en vellen er aan…