Kosten in Ecuador

Hallo iedereen,

Ik ga half juli voor 5/6 weken naar Ecuador en wil alles zelf regelen. Ik kom echter veel verschillende verhalen tegen over de kosten in Ecuador. Hoeveel kost bijvoorbeeld een overnachting (simpel en geen luxe), een lunch en avondeten en excursies (daar ter plekke regelen).

Tot nu toe ben ik er vanuit gegaan dat ik per week 200 euro (zo’n 300 dollar).

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt, groetjes

Jelle

Hoi Jelle,

Ik ben afgelopen jaar juni/juli geweest en ook zga alles zelf geregeld. Even een opsomming voor je.

Overnachting: 7-9 dollar per nacht was ik kwijt, soms incl ontbijt
Lunch: 1.50 dollar voor een uitgebreide Ecuadoriaanse maaltijd, ga je ergens in een ‘toeristisch’ tentje eten ben je meer kwijt, 5 - 10 dollar
Avondeten: 5-10 dollar (ligt er ook wel aan wat je wilt, luxe uiteten ben je flink wat meer kwijt)
Excusies: per dag 40 dollar, maar je kunt ook zelf een bus ergens heen nemen voor een paar dollar en dan lekker de boel zelf verkennen, scheelt je weer 30 dollar.

Ik denk dat je met 300 dollar per week een heel eind komt.

Hey dankjewel voor je reactie!

Heb je eventueel nog tips voor me?

Waarover zou je graag tips willen hebben?

1e tip: probeer van alles wat mee te krijgen, de kust, het Andes gebergte en het Regenwoud. Ik was wat beperkt in de tijd door mijn 3 weken vrijwilligerswerk, maar het was wel een hele ervaring. Heb het zuiden nog niet bereisd, maar staat zeker nog op de planning.

Jelle,

Tof dat je naar ecuador gaat. Ik zit er nu zelf, en k heb me vantevoren ook druk gemaakt over deze zaken.

Je kan bijna overal een maaltijd regelen voor 1,50 dollar, El Cheapo…
je krijgt dan bv rijst met bonen en kip, of een hamburger met patat/aardappels. Wil je beter voedsel kan je dat krijgen voor niet meer dan 8 dollars. Voor ontbijt hetzelfde verhaal…

Overnachten kan voor 4 Dollar als je goed zoekt… Zoek je niet dan kom je op 8 dollar max.

Hou er rekening mee dat je ook wel es wat drinken wil, en misschien op stap… die kosten tikken er in… voor mij zon 5 dollar per dag.

Tours zijn zoals gezegd rond de 40, maar je kan ze best naar beneden praten en afdingen.

Als je reist met de bus betaal je niet veel… ongeveer 5 dollar naar where ever.

300 dollar per week is echt meer dan genoeg… succes met de voorbereidingen, geniet ervan!

Halbe

Ik kan me helemaal aansluiten bij Halbe en Babseba wat betreft kosten. 200 euro per week is ongeveer 900 euro voor een maand. Daarmee red je je ruimschoots zonder te behoeven beknibbelen.

Voor tips over wat te doen in Ecuador: die zijn al heel veel gegeven (o.a. door mij) in dit forum. Even zoeken dus (bijvoorbeeld in mijn eerdere posts).

zoals de voorgangers al zeiden is $300 per week voldoende.
De prijzen kloppen ook. al weet ik niet of je iedere dag voor $1,50 wilt eten. Maar wanneer je in een gebied bent dat dingen heeft gericht op toeristen moet je best een avondmaaltijd onder de $5,- kunnen scoren.

het zijn de toers die er in hakken! en als je niet veel tijd hebt zal je waarschijnlijk wel wat vaker een toer nemen.
Het openbaarvervoer is goed te doen hier. prima bussen en niet duur. Maar ze gaan niet nar alle uithoeken. sommige leuke gebieden zien maar 1 bus per dag dus dan is een toer weer de moeite waard.

overnachten in Quito…duur deel van Ecuador… vanaf $6, eten in Mariscal kan mega cheap voor $1,50 maar je komt toch vaker rond de $5.
Internet $ 1 per uur.
Drankje op een terras $ 1 voor een cola, $ 2 voor een vers sapje en biertje

veel plezier, groetjes uit Quito
rudi

Hoi Jelle!

Dankjewel voor je reactie op mijn berichtje! Gaaf dat je ook naar Ecuador gaat… Heb je al een planning gemaakt met steden en gebieden die je wilt bezoeken of is er nog wat ruimte voor nieuwe plannen?
Ik land de 14e in Guayaquil en was van plan om de 15e door te reizen naar Cuenca. Ben daar een aantal jaar terug ook geweest en vind het een van de mooiste steden ter wereld…

Maar ben erg benieuwd naar jouw plannen! Hoop wat van je te horen…

Groetjes, Guusje

Hoi
Ik lees dat jij vrijwilligers werk hebt gedaan in in ecuador, ik ben daar geboren en door adoptie in Nederland terecht gekomen nu ben ik er aan toe om eens naar terug te gaan ben inmiddels 30 maar goed beter laat dan nooit.
Mijn vraag is hoe kom ik aan werk zodat ik een stukje van mijn reis zou kunnen bekostigen.
Ik ben 8 jaar groepsleider geweest, binnen de Kinder en jeugd psych.
en nu ben ik onderzoeker.
Vriendelijke groet,
Eigenlijk zou ik naar Canada gaan maar dat is door aanvraag visum in het water gevallen, ben dus de aankomende 5 weken vrij.

Kedde

over betaald werk weet ik niet veel. In het algemeen mag je met een toeristenvisum niet werken voor geld hier.
De salarissen liggen hier zo laag dat ik je zou willen aanraden om lekker in Nederland te werken en te sparen.
Want als je $4 per uur betaald krijgt heb je het mooi voor elkaar maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Vrijwilligerswerk is er overal en je betaald dan vaak zo´n $150 per maand voor je kost en inwoning.

In Quito zit een Nederlands gerunde spaanse school en reisburo die ook veel vrijwilligersprojecten hebben. Misschien kunnen zij je verder helpen
www.ecoletravel-ecuador.com

groetjes uit Quito

Dank je wel voor je snelle reactie, het wordt dan toch maar m’n spaar geld aanbreken denk ik.
Zoals je ziet ben ik nog erg bleu als het gaat om zuid Amerika.
Ik ga maar eens contact opnemen met Quito, eerlijk gezegt dacht ik dat er misschien nederlandse bedrijven zouden zitten.
Maar bedankt,

Vriendelijke groet,
Robert

Hee Robert,

Het vrijwilligerswerk heb ik via Ecotrackers gedaan. Een kleine organisatie (Ecuadoriaans), de hele familie werkt mee, echt fantastisch. Ze geven ook Spaanse lessen, en soms hebben ze hele mooie natuurtrips, naar de Galapagos of de jungle in, wel natuurlijk allemaal met een bepaalde reden. Mocht je meer willen weten hoe je ze kunt bereiken of over kosten, dan hoor ik het graag van je.

Met Bolletje eens dat je beter hier kunt werken en sparen voor je gaat. Helaas kan ik je ook niet veel informatie over betaald werk geven. Voor mij viel dat sowieso af als Nederlandse op een toeristenvisum. Misschien kun je iets proberen als een stage, ook ben ik daar alleen bang voor dat het niet betaald is.

Mooi dat je terug gaat naar Ecuador! Het is nooit te laat toch, alles op z’n tijd. Waar ben je geboren als ik het vragen mag? Ik hoop voor je dat het een top ervaring wordt. Succes met alles plannen!

Groeten,
Barbara

Guayaquil is mijn geboorte plaats.
Ik ga trouwens maandag weg eerst naar Canada en daarna door naar Ecuador.
Idd hoop ik op een top ervaring.

Vriendelijke groet

Kedde

Er zitten dus Nederlandse bedrijven in Quito

Quote mezelf:
In Quito zit een Nederlands gerunde spaanse school en reisburo die ook veel vrijwilligersprojecten hebben. Misschien kunnen zij je verder helpen
www.ecoletravel-ecuador.com

Helaas kan ik je geen info geven over Guayaquil, daar ben ik (nog) niet geweest.

Goeie reis!

Dank je wel, heb er zin in.
Ik hoop voor jullie dat jullie ook een leuke tijd gaan hebben wat je dan ook maar gaat doen…:chin:

Dit jaar wordt het Madagascar, 7 september vertrekken we met 4 om het daar te verkennen :biggrin:. Moet nog even geduld hebben dus…