Hoi iedereen!
Heeft hier iemand nog tips voor mooie tochten door Patagonie voor een niet al te belachelijk bedrag?
Ik ga zelf 5 maanden door Zuid-Amerika reizen met mijn vriend en in Santiago komen mijn ouders ons voor 3,5 week opzoeken. Met z’n vieren willen we Patagonie bezoeken. We vinden het niet erg een beetje geld uit te geven, maar sommige tours zijn wel erg prijzig!
Iemand leuke tips voor routes/accommodaties/vervoer tegen niet al te hoge prijzen? En wat is echt mooi/wat kan eigenlijk wel overgeslagen worden?
Alvast heel hartelijk bedankt!
Joanne
Als je niet de hoofdprijs wil betalen, zou je je kunnen beperken tot het reizen in het chileens/argentijns merengebied. Het reizen en verblijven in dit gebied, zo ongeveer tussen Temuco en Puerto Montt, aan de Chileenze zijde, en tussen Junin de los Andes en Bariloche aan de Argentijnse kant, is duidelijk goedkoper dan zuidelijk Patagonia.
In Pucón is de beklimming van de Villarrica vulkaan interesant, en ook een bezoek aan het Nationaal Park Huerquehue is erg mooi. Ook zijn er veel termische baden in de omgeving van Pucón.
Aan de Argentijnse zijde vindt ik vooral de weg tussen San Martin de los Andes en Villa La Angostura (Ruta 234) erg mooi.
Heel erg bedankt voor de tips Grietzen!
Ik vroeg mij bijvoorbeeld ook af of de meest zuidelijke stad, Ushuaia, de moeite/tijd en het geld waard is. Ook moeten we denk ik op vervoer letten en toch wat meer de bus nemen in plaats van het vliegtuig?
Daarbij wilde ik graag de ferry nemen van Peurto Natales naar Peurto Montt, die van Navimag, alleen helaas nemen deze op dit moment geen passagiers mee…
Ik moet nog maar even goed research doen, want tours etc zijn wel erg duur. Kan je in de door jou genoemde parken ook zelf op pad, of is een gids dan eigenlijk altijd wel nodig?
Nogmaals erg bedankt!
We willen ook heel graag walvissen bekijken als we er zijn, alleen dat is wellicht al uit het seizoen? We zullen namelijk in februari reizen. Heeft u een goede tip waar rond deze tijd nog wel walvissen te zien zijn?
Groeten,
Joanne
Ushuaia ken ik niet.
Ik had begrepen dat je niet te veel geld wilde uitgeven, en daarom had ik het chileense/argentijns merengebied aanbevolen omdat het compacter is om te bereizen. En je kunt er vanaf zowel Buenos Aires als vanaf Santiago makkelijk met de bus komen, dus veel goedkoper.
Als je meer naar het zuiden wil, zul je eerder geneigd zijn om het vliegtuig te nemen, wat uiteraard duurder is.
In alle genoemde nationale parken kun je prima zelf op pad, absoluut geen gids nodig. Een eigen auto zou wel handig zijn maar is niet noodzakelijk voor de meeste nationale parken in het merenbebied.
Peninsula Valdez in Argentinie is de beste plek om walvissen te zien, maar niet rond februari.