Hallo wij willen zomer 2013 met onze kinderen 13 en 11 de volgende reis maken, de tickets hebben we reeds geboekt, de rest zijn we nu met voorpret aan het uitzoeken.
New york 4 dagen
New yorK naar las vegas vliegen
Las vegas 2 dagen
Las vegas sedona
Sedona grand canyon
Grand canyon - holbrook
Holbrook- chinle
Chinle- bluff utah
Bluff - moab
Moab
Moab
Moab-torrey
Torrey bryce canyon
Bryce canyon -springdale
Springdale -los angeles of nog een tussenstop
Los angels 3 dagen aan het strand
Oh ja ik wilde eigenlijk ook nog page aan doen, die moet nog ergens in de route komen…
We zijn geen fanatieke wandelaars, willen liever de omgeving verkennen door bijvoorbeeld boottocht of raften, paardrijden een ochtendje, en een uitgebreide wandeling op de mooiste plek van bovenstaande route. Maar we zullen dus niet elke dag gaan wandelen. We willen het ook enigzins relaxed doen.
Let wel, dit is de eerste opzet, we moeten nog goed verdiepen in de materie, maar misschien hebben de fervente reizigers goede tips?
Springdale - Los Angeles –> Dat is een serieuze lange afstand. Hierdoor ga je niets van Zion NP kunnen doen die dag. Ik zou een andere oplossing zoeken hiervoor. Zion NP is voor kinderen van 11 en 13 echt wel de moeite, denk ik. Vooral Angels Landing en The Narrows zullen zij wel super vinden als ze wat avontuurlijk zijn aangelegd.
Het stuk Grand Canyon - Holbrook - Chinle - Bluff - Moab ken ik niet. Maar mij lijkt eerder de route Grand Canyon - Page (bootje huren voor Lake Powell, Antelope Canyon) - Monument Valley (offroad rijden) - Moab een veel beter alternatief. Tenzij je goede redenen hebt om dit traject te doen, zou ik toch echt mijn alternatief bekijken.
Eventueel zou ik Sedona laten vallen en vanuit Las Vegas meteen naar Grand Canyon gaan. Je wint dan een dag die je in Zion kan besteden.
Ik ben zowel in Holbrook als in Chinle geweest, en ik kan bevestigen dat daar werkelijk niks te zien is. Tenzij je dronken natives als een attractie beschouwt. Holbrook dient enkel als uitvalsbasis voor Petrified Forest, Chinle voor Canyon de Shelly.
Ik zou ook Sedona ruilen voor Page. Daar win je veel tijd mee.
De route naar Bluff ligt niet ver van Muley Point. Zeker niet overslaan!
Angels Landing is af te raden voor mensen met hoogtevrees. Ikzelf vind het ronduit onverantwoord, en zowat elk jaar tuimelt er iemand af… De wandeling naar Observation Point is veiliger en het zicht is spectaculairder.
Ik zie nergens Death Valley en Valley of fire staan?
Dankje, nee death valley hebben we bewust niet op de route staan, trekt me niet zo en is ook best wel een eind uit de buurt. Sedona hadden we voor de kinderen bedacht ivm die glij baan rotsen, maar misschien is het wel te druk ook? Angels landing, ok die tip neem ik van harte , we hoeven nergens af te kukelen
Slide Rock SP vlak ten noorden van sedona is zeker de moeite waard maar loeidruk in het hoogseizoen. De parkeerplaats kan al snel vol zijn. De kinderen zullen het zeker leuk vinden maar probeer zo vroeg mogelijk daar te zijn.
En dan voor Holbrook en Chinle. Onderweg heb je nog bv Wupatki NM, Sunset Crater Volcano NM, Walnut Canyon NM, Meteor Crater, Standing on the Corner en het La Posada hotel, een Wigwam motel in Holbrook, Petrified Forest NP, diverse R66 Trading Posts en Hubbell Trading Post. Canyon de Chelly NM is schitterend maar je kan er gemakkelijk een volle dag doorbrengen met een tour en het rijden van de rims. Ook kan je naar White House wandelen zonder gids.
Van Chinle is het maar 2 uur rijden via IR59 naar Monument Valley en Page is weer 2.5 uur van MV.
De vraag is natuurlijk of je deze route moet nemen ipv rechtstreeks naar Monument Valley of Page te rijden.
Zion naar LA is 8 uur rijden en Las Vegas zou een logische stop zijn. Komende uit NY en afhankelijk van de vluchttijden zou je natuurlijk ook meteen van Las Vegas richting Sedona of GC gaan rijden eventueekl met een tussen stop. Er zijn diverse stukken R66 te bekijken op de route en jullie zullen Seligman, de plaats die model heeft gestaan voor de eerste film Cars, ook wel kunnen waarderen.
Maar goed we waren bij Chinle. Het is echt niet nodig om in Bluff te overnachten tussen Chinle en Moab. Dat kan gemakkelijk in een dag. Je kan wel een omweg maken van Bluff via Gooseneck SP, Moki Dugway en Natural Bridges maar dan wordt het een lange dag.
Als ik heel eerlijk ben en jullie omstandigheden bekijk, dan zou ik Page niet willen missen. Kinderen zijn altijd gek op water en lake Powell is een van de grootste meren in de USA. Verder is er in Page veel te zien en te doen. Daarna een nacht in Monument Valley voor Sunrise en sunset en wellicht een toer met de Navajos/ Je kan wel zelf MV inrijden maar dat mag eigenlijk niet van je verhuurbedrijf. De weg kan erg ruw zijn en lekke banden zijn aan de orde van de dag.
Tussen Moab en Torrey heb je nog Green River met het John WElsy Powell museum, ook zijn hier heerlijke meloenen te koop. Land 24 heb je nog Goblin Valley SP. Little Wild Horse slotcanyon en Capitol reef NP. De route tussen Torrey en bryce behoort tot de mooiste in de USA www.scenicbyway12.com Voor Zion heb je eigenlijk 2 nachten nodis. 1 nacht voor Bryce is meestal genoeg.
Dus bv:
Aankomst Las Vegas
Naar GCNP via R66
GCNP (wellicht helivlucht)
GCNP-Page
Page
Page-Monument Valley
Monument Valley via mm13, Mexican Hat rock, Gooseneck SP, Moki Dugway, Muley Point (dirtroad), Natural Bridge, Edge of the Cedars, CL The Needles naar Newspaper Rock-Moab
8.9: Moab
10: Moab-Torrey
Torrey-Bryce
Bryce-Zion
Zion
Zion-Las Vegas via Valley of Fire SP
Las vegas
16: Naar Los Angeles.
Koop een America the beautiful pass bij de ingang van je eerste NP voor $ 80,-- geldig voor een jaar voor auto met passagiers in alle NP maar ook bv bij Page (niet geldig voor Monument Valley)
Koop een cooler als je in de USA bent voor onderweg.
Wellicht zijn 2 nachten GC niet nodig. Je zou dan een nachgt Sewdona kunnen toevoegen.
Yeehaw