Hallo allemaal,
voor volgend jaar, half januari, ben ik op zoek naar een wat luxer resort om mijn (goedkope) backpackvakantie samen met mijn vriend af te sluiten…
We zouden graag onze maanden reizen eindigen op een wat luxer resort waar het niet helemaal op en top tourisme is maar waar we ons wel een weekje vermaken met relaxen en af en toe wat dingen doen:vak02:. Het zou helemaal leuk zijn dat er wel wat cafeetjes of barretjes zijn om savonds te borrelen. cheer
Hopelijk hebben jullie leuke ideeën en tips ook rekeninghoudend met eventueel het regenseizoen…?
Alvast bedankt, ik ben erg benieuwd!!!
Groetjes Loes
Wat is in jou ogen in de buurt van Bangkok?
We eindigen in het zuiden van Laos en hebben c.a. 8/9 dagen de tijd voordat we vertrekken vanuit bangkok naar nederland. We zoeken daarom iets wat enigzins op de route ligt, voor zover dit op de route kan liggen. Stranden als Ko Samui liggen dan verder weg…
Het liefst dus stranden die bereisbaar zijn vanaf Bangkok voor de periode die wij hiervoor hebben…
Bv Koh Chang zo,n 4-5 uur rijden van Bkk of Koh Samet zo,n 2uur rijden met een bus of gezien je tijd een combinatie van beide eilanden.
Theo
Theo zei het al, Koh Chang (echt prachtig! Weet er ook wel het eea te vinden) en Samet (daar gaan we dit jaar voor het eerst heen, schijnt ook heel mooi te zijn)
Wij waren op Koh Chang in het Paradise Resort, heel mooi en best wel luxe en in de buurt barretjes/eettentjes. Genoeg vertier maar niet als je van stevig stappen houd. Alleen is de prijs gigantisch gestegen! Wij zaten er voor €36,- per nacht. Nu gaan de prijzen vanaf €54,- pn en heb zelfs €96,- pn gezien! Dus dat doen we dit jaar maar niet;) zoek nu wat anders op Koh Chang en heb ook iets op het oog. Iets minder luxe, maar wel van alle gemakken voorzien.
Als je wel stevig stappen houd zou je ook naar Pattaya/Jomtien kunnen gaan.
Ook kan je naar Hua Hin, das zo’n kleine 200 km vanaf Bangkok.
Je ziet t, genoeg keus.
Ietjes dichterbij Bangkok is de badplaats Cha Aam,daar is het strand ook "hagelwit"Ligt tussen Hua Hin en Bkk.