Wat te doen/bezichtigen en waar te overnachten tussen Bangkok en Ko Chang

Wij gaan ditmaal ongeveer 16 dagen naar het oosten van Thailand half februari 2017 ( en Bangkok en Ko Chang zijn 2 bestemmingen die er sowieso bij zitten in die reis )
We beginnen in Bangkok en willen langzaam met de auto of bus afzakken naar Ko Chang om hier de vakantie prinsheerlijk te eindigen.
Maar vergeleken met het plannen van onze vorige reis loop ik nu een beetje vast qua inspiratie met het vinden en uitzoeken van leuke plekken/dorpjes/bezienswaardigheden tussen onze 1e stop Bangkok en onze laatste stop : Ko Chang
Op het ( te toeristische Pattaya na ), lukt het me niet om leuke/aparte of mooie plekken/bezienswaardigheden te vinden op internet, waar we 2 nachten kunnen vertoeven, voor we weer verder afzakken, richting Ko Chang.

Heeft iemand een goed idee of goede tip, voor een leuk dorpje, plekje, bezienswaardigheid c.q overnachtingsplek die tussen Bangkok en Ko Chang de moeite waard zijn om hier te stoppen en/of te overnachtingen.
Alvast dank voor het meedenken !

Hee Danny,

Er zijn er twee:Elk met eigen typische kwaliteiten…

Wat wil je ?

1. Laem Sing. Een strandplaatsje wat ietwat lastig te bereiken is. Ga er niet in een weekend heen, want dan zit het vol met Thai.
    De Thai hebben gelijk, want je kunt er heerlijk seafood eten in een van de restaurants aan het strand. Prijzen zijn ECHT laag.
    Je kunt overal huisjes huren, en buiten het weekend kun je een prijsje maken. Er is een hotel, dat kost ergens 600-700 baht.
    Brandschoon , en hele aardige mensen. Wat je er allemaal kunt doen, zie je als je Laem Sing googlet.
    Siam Ocean World zit er ook, daar kun je een dolfijnenshow zien, en evt. zwemmen met dolfijnen.

2. Trat. Rimklong Boutique Hotel is een hotel met kamers die op een Thais eiland minstens 5000 baht zouden kosten.
    De prijs die ik betaalde was 1000 baht. Je kunt je laten verwennen in hetzelfde straatje, bij Pearwa Massage and Spa.
    Wat verder opvalt zijn de oude houten huizen en nauwe steegjes in het stadje. Hippe koffietentjes en leuke restaurants
    zijn er volop.

Een lekker westers ontbijt eet je bij Baan Jaidee Guesthouse. Daar kun je trouwens ook slapen voor ouderwets
Thaise prijzen. Laatste keer toen ik er was vroeg ze 200 baht.
Als ze er niet is, dan liggen er sleutels op tafel, zodat je vast je kamer kunt uitzoeken.
Relaxed, toch ?

Hans.

Er stond vorige maand toevallig een artikel in de Bangkok Post over Trat.
Wellicht de moeite waard om eens te lezen: http://www.bangkokpost.com/travel/in-thailand/989145/off-the-tourist-trail

Super Hans, dank je voor de feedback
Ik ga er mee aan de slag :slight_smile: