Hebben jullie tips en trucs (of kunnen jullie iets aanraden) voor het vinden van het volgende:
Hotel / Hostel in Alice Springs
3 daagse Outback tour
Hotel / Hostel in Sydney
Autohuur Cairns voor een week
Accommodaties in Cow Bay en Port Douglas
Snorkeltrip Great Barrier Reef
We zullen in april en mei 2014 naar Australie gaan.
3 daagse outback tour, de outback is GROOT. Waar ergens?
Snorkeltrip kun je het beste ter plekke regelen, dan kun je vergelijken en zit je nergens aan vast. Dit geldt overigens voor alles behalve auto wellicht.
-budget opties zijn er in overvloed in Australië voor alle backpackers. Autoverhuur, type campervan australia in in google en je vindt er genoeg.
Outback Tour neem ik aan Alice Springs, gewoon de aanbieders vergelijken op het net en de reviews op Tripadvisor, Zoover of Booking.
En als je een huurauto zoekt kun je beter geen ‘campervan’ intikken.
Probeer in elk geval www.economycarrentals.com eens.
Als het inderdaad om een huurauto gaat is Campervan niet de goede oplossing :P. Ik ging er automatisch vanuit dat het om een camper achtig vervoer zou gaan. Als je een auto huurt en dan ook nog hotels ben je heel wat duurder uit en minder vrij dat met een campertje, en aangezien er in de titel goedkoop staat lijkt mij een campervan een betere oplossing. Maar goed, ieder zijn voorkeur uiteraard.
Ik heb The Rock Tour gedaan en het viel me op dat daar in ieder geval toen de meeste jongeren (lees tussen de 20 en 35) bij waren, terwijl er bij de anderen ook wat ouderen bij waren. Volgens hun zijn ze de enige organisatie die een permit hebben om ergens echt in the middle of nowhere te logeren (op een enorme ranch) terwijl de andere organisaties op een campground moeten staan. Geen idee of het waar is, maar het was een super trip!
Heb geslapen in Alice Lodge Backpackers, was prima. In Sydney geslapen in Wake Up Hostel, ook zeer tevreden over en organiseerden leuke dingen. In Cairns had ik excursies online geboekt via Cairns City Backpackers, daar kreeg iedereen 10% korting, of je er nou sliep of niet. Heb excursies ter plekke niet goedkoper gezien, maar er zijn ook genoeg bureautjes om het te regelen. Ik sliep in Cairns overigens in Northern Greenhouse. Wel iets duurder, maar zeer tevreden over en het zat de hele tijd vol, want was zeer populair hostel.