Tips voor last-minute Patagonie

Tips voor last-minute Patagonie

Hallo reizigers,

Mogelijk vertrekken mijn vriend en ikzelf super last minute de komende dagen naar Patagonië.
Wij hebben tips nodig en hopen dat jullie ons kunnen helpen.

Dag 1. Vlucht Amsterdam-Santiago de Chile
Dag 2. Aankomst Santiago de Chile. Vlucht Santiago de Chile-Punta Arenas
Dag 3. Naar Torres del Paine
Dag 4 en 5. Torres del Paine. Wandeling Base de Torres. Boottocht Lago grey/grey glacier en/of Paardrijden Lago Pehoe.
Dag 6. Naar El Calafate
Dag 7. Big Ice Trek
Dag 8. Hielos de Rio cruise
Dag 9. Naar El Chalten
Dag 10. Wandeling Laguna de los Tres
Dag 11. Vluchten Punta Arenas-Santiago de Chile-Calama naar San Pedro de Atacama
Dag 12, 13, 14, 15 en 16. Excursies Chili en drie-daagde jeeptour Salar de Uyuni
Dag 17. Vluchten Calama-Santiago de Chile-Amsterdam

Tips voor een hotel in Punta Arenas (met ophaalservice van het vliegveld mocht de vlucht laat zijn of goed transferperiode om taxi te boeken?)?
Hoe reizen naar Torres del Paine? Vliegen of autohuur? Bij welke goede organisatie is wat te regelen?
Tips voor hosteria in Torres? Kunnen we vanuit Hosteria Pehoe makkelijk de Base de Torres wandeling maken en eventueel de Grey gletsjer bezoeken? Hoe komen we op die plekken en terug naar de hotels?
Hoe reizen naar Calafate en El Chalten en tips voor hotels/refugio’s? Hoe komen we vanaf het hotel naar de start van wandeling Laguna de los Tres en terug?

Hebben jullie nog ‘ik neem mee’ tips? Qua kleding en schoeisel en alle andere zaken (die wij in de haast vergeten). Zijn waterdichte schoenen bijvoorbeeld aan te raden?

Super bedankt voor jullie hulp!

Groeten Judith

Hallo Judith, als je mij een privébericht stuurt, geef ik je gegevens door van onze lokale tour operator in Puerto Natales (kan alles voor je ter plaatse regelen).

Naar El Calafate kun je eenvoudig met de bus vanuit Puerto Natales of Torres del Paine (6 uur). Naar El Chaltén met de bus vanuit El Calafate (3 uur).

Hou sowieso rekening met het feit dat lang niet alles meer open is qua excursies in april…

Groet,

Jan