Dag allemaal,
Van ongeveer 5 t/m 19 april willen we naar Patagonië.
Mijn man is dan al in Punta Arenas voor zijn werk, ik zal daar naartoe vliegen en vanaf daar willen we het liefst 2 of 3 plekken aan doen waar we dan een nacht of 4 /5 blijven. Eerdere reizen/vakanties trokken we vaak rond, maar dit keer willen we meer rust inbouwen. Dus meer dagtrips vanuit 1 slaapplek, in plaats van elke 1 of 2 nachten weer ergens anders slapen.
Nou zat ik te denken aan een plek waar vanuit we Torres del Paine kunnen verkennen (incl de Perito Moreno gletsjer?) en aan een plek waar vandaan we het gebied bij General Carrera Lake zouden kunnen verkennen. Voor het laatste heb ik El Mirador de Guadal - Aysén, Chile op het oog, is dat centraal genoeg en ook makkelijk genoeg te bereiken?
- Wie van jullie heeft tips voor 1 of 2 centrale plekken (accomodaties mogen hotels, lodges etc zijn) om Torres del Paine te bekijken?
- Wat is handiger voor die omgeving in april, een gewone auto huren, of een 4x4?
- Wat is het beste transport om van Punta Arena naar die andere plekken te komen? Per binnenlandse vlucht? Of misschien delen met een boot of trein?
Zijn er nog andere tips/suggesties/overwegingen?
Groeten, Aline
Je kan vanuit Punta Arenas met de bus naar Puerto Natales. Vanuit Natales met de bus naar Torres Del Paine. Dan met de boot over Lago Pehoe naar Paine Grande. Vandaar heb je een geweldig uitzicht. Je kan richting glacier Grey wandelen evt met een overnachting dichtbij. Ook Valle de France is erg mooi. Of een boottocht naar de glacier Grey.
Een dagtocht vanuit Puerto Natales naar Perito Moreno is niet te doen. De afstand is gewoonweg te ver. Zelfs als een meerdere dagen tocht, je hebt immers maar 2 weken, zou ik hem niet aanraden. Perito Moreno is wel indrukwekkend en kalft regelmatig af maar Glacier Grey is ook indrukwekkend.
Na TDP de bus nemen naar Punta Arenas en dan een vlucht naar Balmaceda en daar een auto huren. Heb geen ervaring in dat gebied.
Wat ook nog wel een optie kan zijn is Pucon. Wandelen, vulkaan beklimmen, thermaal baden, vissen, raften, kayakken.
Hallo Schepjedebij,
Bedankt voor de reactie! De omschrijving die je geeft (vanuit natales t/m glacier Grey); bedoel je dat in dagtochten, waarbij je telkens slaapt in Natales? Of is het de moeite waard in TDP zelf te overnachten (is stukken duurder namelijk…). Of is het zelfs de moeite waard om toch meer rond te trekken door TDP, dus telkens ergens anders overnachten?
Duidelijk, dat Perito Moreno niet haalbaar is, dan strepen we dat van het lijstje.
Pucon zal ik me eens in verdiepen!
Ik bedoel Paine Grande als overnachtings/standplaats en vandaar uit dagtochten maken. Je houdt wel heel weinig tijd over om het park te verkennen als je dagtochten vanuit Natales maakt.
TDP is duur, vond het ook belachelijk 25,-- entree en dan ook nog voor een camping plek 7.50 betalen zonder douche!!
Als kamperen je ding is dat kan ook alleen de tijd van het jaar is misschien iets minder.
Je kan ook rondtrekken maar vond de Torres Vallei niet zo bijzonder als de Valle France en Hostal Cuernos is jammer van de tijd.