Wij gaan van de zomer met een stel naar Budapest voor het Sziget festival, maar gaan de week ervoor er al heen om ook nog wat van de stad te zien. Wie heeft er goede alternatieve tips voor mensen met een klein budget maar veel enthousiasme??!
Thanks!
Boedapest heeft ontzettend veel hostels, van feesthostels tot rustige gezellige hostels. Het is voor mij al een tijd geleden en weet dus niet meer hoe de hostels heten waar ik ben geweest, maar duur zijn ze niet. Een tip is het city park, heerlijk in de zomer, hier vlakbij zit een soort van feesthostel (station heet het dacht ik), ik geloof in mexico utca (straat) ofzoiets.
Drank aan de boulevard aan de donau is duur, maar je zit daar wel lekker, verder aan de rand van het centrum is alles veeel goedkoper dan in het centrum, dit kan de helft (of meer) schelen. Nabij station Nyugati (west) zit een groot overdekt winkelcentrum (city center) waar je veel winkeltjes hebt en ontelbare restaurantjes en soort snackbars maar dan met Hongaars voedsel, erg lekker en ook nog eens goedkoop. Lekker en goedkoop zijn de soort afhaal chinezen in de vorm van een snackbar. Je stelt je eigen menu samen met allerlei (vers) voedsel wat daar in de vitrine ligt en eet het daar aan een eenvoudig tafeltje op. De metro is goedkoop en erg makkelijk, ze hebben een groot metro netwerk aangelegd.
Op deze manier ben ik ongeveer 3 weken Boedapest doorgekomen met weinig geld. Succes en veel plezier!
Misschien heeft iemand nog iets aan mijn tips:
Memento Park (een park met communistische beelden). Het ligt één uur af van het centrum met openbaar vervoer. Zeker een aanrader! een tip: betaal voor de gids, anders weet je niet wat al die beelden voorstellen.
Als je zin en tijd hebt kun je ook Free Walking Tour. ‘Free’ in de zin van dat je alleen fooi betaalt als je dat wilt en hoeveel je wilt. Je hebt verschillende organisaties die deze walking tours verzorgen.