Budapest (Hongarije); Wie kan mij meer vertellen?

Beste allemaal,

Ik ben voor een Juridische studiereis naar Budapest (Hongarije) op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen over deze stad. Wie heeft er tips, must-see’s, do’s en don’ts adressen voor goedkoop dineren en voor goekope maar goede hostels? Ik wil alles weten, dus aarzel niet!

Post alles wat je kwijt wilt in dit topic of stuur een berichtje naar mij via WW privé-mail. Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Greetz,
Wouter v. Kuijk

Hallo wouter,

Wij zijn net terug van een reis naar Oost-Europa en hebben ook Boedapest bezocht. We vonden het een pracige en zeer levendige stad.
Tip± het ANWB boekje is een onmisbare steun. Adressen van retsaurants en gezellige kroegen kun je hier vinden. Ook goedkope en goede restaurants zijn nierin te vinden en we waren eens met hun bevindingen. Het is echt leuk om een keer naar Friki papa te gaan, en ook muziek/café papa Joe is een echte aanrader. Onze tip± vermijd dure restaurants en hotels hier ben je aleen maar om te overnachten.

Groetjes Ine de Rijck.

Hey wouter,

ik heb 6 maanden in Budapest gewoond en het is echt een geweldige stad!

Heerlijk eten kan je bij Belvarosi Lugas dit is een klein restaurant net achter de basilica met echt heerlijk eten en het is echt spotgoedkoop!

Wil je iets meer uitgeven en je in middeleeuwse sferen wanen ga dan naar Sir Lancelot dit is echt een leuk restaurant maar wel iets duurder, trouwens voor nederlandse begrippen is het nog goedkoop!

wat ook heel leuk en goedkoop is om in budapest naar de film te gaan als je er van uit. Elke week is er een boekje pesti est en daarin staan alle engelstalige films in!

cafe’s die leuk zijn zijn alle szimpla’s (zijn er 3 van) en WB

ik weet niet wat je verder wilt weten maar er zijn zoveel leuke dingen te doen in de stad, veel te bezoeken, lekker eten, leuke kroegjes :wink:

groetjes wendy