Prijzen enz

Hallo,

Ik ga 10 dagen naar Budapest.
Is er iemand die mij kan informeren over prijzen
van eten, sigaretten, hotels, appartementen, B&B
uitgaan en alle info die jullie kunnen geven.
Dit is mijn eerste keer.
Alvast bedankt voor de moeite

Hallo Dennis,

Voor verblijf kun je op booking.com heel veel verschillende hotels, met verschillende prijzen ed vinden. Het ligt eraan of je in het centrum wilt en wat voor accommodatie.
Sigaretten zijn goedkoop, ik rook zelf niet, maar hoor dat van de rokers.
Eten in de supermarkt is hetzelfde als in NL, maar uit eten is of kan veel goedkoper. Ik woon in Zuid-west Hongarije en daar kun je voor 5 euro al een maaltijd krijgen (lunch met soep vooraf is nog geen 3 euro) een biertje, of koffie nog geen euro. In Budapest zal het wel wat duurder zijn, maar de keren dat wij er waren was het nog steeds echt goedkoper dan in NL, maar ook daar kun je kiezen voor duurdere restaurants en toeristische plekken, waar het wel duurder is.
Er rijdt een metro, die erg makkelijk is, een kaartje kostte vorige jaar iets van een euro per rit.
[ul]
[li]Je kunt met een busrit een toeristische route maken, waarbij je alle highlights te zien krijgt en dan kun je zelf altijd nog bepaalde plekken opzoeken die je beter wilt bekijken. In het centrum kun je overal kaartjes voor die tocht kopen.
[/li][li]Een tochtje over de Donau is ook leuk.
[/li][li]Het uitzichtpunt Citadel is prachtig, dan ligt de stad voor je voeten en
[/li][li]de grote markt is erg leuk.
[/li][/ul]

Een leuke en overzichtelijke stad, koop een leuk reisgidsje, dan kun je je een beetje voorbereiden en ga je voor de Kerst dan heb je ook verschillende kerstmarkten, heel sfeervol.

veel plezier,
sandra

Zoals Flensa al zei: eten is zeer goedkoop in Hongarije, ook in de hoofdstad.

Ik herinner me de ‘Captain Cook Pub’, een bar met een leuk terras waar je spotgoedkoop kunt drinken en lekker kunt eten (Lasagne, goulash soep,…).

Inderdaad wat Flensa zegt, het is in Boedapest iets duurder. Maar dat scheelt bijna niets. In west-europese landen is het vaak wel zo dat de hoofdstad een stuk duurder is. Maar flensa zegt dat een biertje rond Euro is buiten boedapest en volgens deze lijst met gemiddelde bierprijzen in europa is een biertje zelfs maar 0.95 eurocent in hartje Boedapest. Uit eten gaan is in onze begrippen ook erg goedkoop, ook in boedapest.

Met de dalende forint wordt Hongarije alleen maar goedkoper en goedkoper voor toeristen met de euro of dollar op zak. Een etentje voor twee in een eenvoudig restaurant is rond de 8000 forint, dus 25 euro. Biertje 450 forint, dus 1,50 euro. Goede hotelkamer op leuke locatie heb je voor tussen de 40 en 60 euro per nacht, een beetje afhankelijk van de reisperiode.

Als je tien dagen gaat heb je tijd genoeg om ook de omliggende plaatsen te bezoeken: Szentendre, Visegrád en Esztergom zijn leuk om te doen.