Budapest

Zijn er mensen die nog goede tips hebben voor Budapest in September ? Wat te zien en wat te doen ?
En wat is een leuk hotelletje of Pension in het centruim voor weinig geld ?:vak02:

Zie hier m’n verslag: IkReis - Boedapest van dag tot dag.

De accomodatie waar ik verbleef was 55 euro per nacht voor twee personen. In een hostel zit je meestal goedkoper, zeker in een dorm. Zie www.hostelworld.com.

Ziet er inderdaad leuk uit.

Thanks

Peter

Het meeste staat wel op de website van Jenny. Nog 2 andere tips: bij mooi weer een boottocht over de Donau naar Visegrad (kasteel, uitzichtpunt) en 's avonds naar Erzsebet Ter. Daar drinken mensen 's avonds een biertje/wijn in het park en op het plein bij de Godor Club. Een gezellige drukte.

De Citadel op de Gellértberg, uitzichtspunt is prachtig en
het Franz Lisztplein (Liszt Ferenc tér), veel restaurantjes met terrassen, heel gezellig en veel keuze qua eten.
En idd de grote markt is heel leuk, dat schreef Jenny al, de hallen zijn gemaakt door Eifel.
En een tochtje over de Donau is heel leuk, ook lekker verkoelend als het warm is.
De Király Utca is heel gezellig om te winkelen en te slenteren.
Veel plezier,
Groet,
Sandra

Coole stad! Wij hebben in dit hostel geslapen: Hostels in Budapest - Top Rated Hostels 2022 - Hostelworld

Het hostel was helemaal top. Fijne sfeer, mooie kamers, lekker centraal.

Dat hostel ziet er beter uit dan ons hotel (Atlantic hotel). Waarschijnlijk is het nog goedkoper ook. De kamers van Atlantic waren lekker ruim en het personeel wel vriendelijk, maar het atrium/eetzaal zag er uit als een soort gevangenis met alle spijlen hekjes langs de galerijen en de kleine raampjes in de muren.

Boedapest is vast erg mooi in de zomer, maar wij gaan er straks in november naar toe (omdat dat de enige maand is dat we kunnen).

Hebben jullie tips voor die periode (een terrasje pakken zal er wel niet in zitten, maar er is vast genoeg wel te doen!).

MMH

Ik was er in oktober, zie de link in m’n eerdere post :wink:

Hallo,

Het zou je nog wel eens kunnen meevallen, dat je wel op terrasjes kunt doorbrengen. Het najaar (en voorjaar) beginnen vroeg en lopen lang door. Bovendien liggen op de terrasjes vaak dekentjes, voor 's avonds, als je dus een beetje kil wordt, heel knus.
Veel plezier hoor!
Sandra

Boomerang Hostel was ook zeer comfortabel en proper, voor een zeer goedkope prijs.

Hmm beetje te laat voor de mensen die in september of november naar Boedapest reizen, maar wellicht nuttig voor reizigers die nog moeten boeken. Ik kan Hotel Ambra aanraden. Niet het goedkoopste hotel van Boedapest maar met kamerprijzen rond de 50 euro wel betaalbaar. Vooral de ligging van dit hotel is perfect: vlakbij de Opera, metrostation op twee minuten lopen, bus en trollybus stoppen zowat voor de deur. Goed ontbijt en de hele dag door gratis koffie en kleine snacks.:thumbsup:

Ik weet niet of je al weg bent maar ik ben hier al 4 weken en ik moet er nog 5 voor stage in de dierentuin hier.
Ik wil je best een rondleiding geven als je dat leuk vind.
En ik heb een weekend in Instant groove party hostel gezeten en ik vond het daar heel gezellig, je moet wel van feesten houden.

Als je gaat uit eten en drinken zit vaak al de fooi erbij, heel vaak staat dat al vermeld op de menu kaart.
Aardige mensen en behulpzaam als je de weg vraagt.
Engels, zeker bij jongere mensen geen enkel probleem en anders in het Duits.

Hoi!
Dat is ook een heel goed (en goedkoop) hotel: http://www.allcentral.hu/
Als je vragen hebben of een gids nofig hebben: gyerevezetlek@gmail.com
Budapest is héél mooi!